Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, February 03, 2009

cuti wilayah

Ngantuk.tido je kat mana pun.

Temankan angah ambil cupcake yg ditempah dari temannya.sufiya nak ikut.maka achik pun terpaksa ikut.

Kita kat mana ni?Rumah kakak cantiik.Kita kat mana.

Umah cantik.

Kita kat mana?Rumah oraanng kayaa.

Em.

Kat mana?

Eeuumah orang kaya.

Kata angah tak jauh.

‘Mahal betul cupcake ko ngah.’

‘Tu la.’

Nak sampai ke rumahnya makan masa sejam.terpusing2 mencari lif yang dinyatakan temannya.Balik rumah dah masuk zohor.dalam pukul 1.45pm.aku baring kejap depan tv.bunyi tv bising.perlahan2 terasa kelam.sepi.

PIN!PIN!PIN!PIN!PIN!

Herrkk!aku terkejut.terus terduduk.aku tengok sufiya berlari duduk sebelah aku dgn muka panik.aku tgk mak dah tergagau mencari sesuatu nak padam kan bunyi tuh.

PIN!PIN!PIN!PIN!PIN!

PAP!PAP!PAP! pantas tangan aku menekan.

Serentak bunyi alarm diam.

Dalam keadaan terkejut aku pun mengucap lega seraya..

‘Nasib baik orang tutup.’

‘Nah!’Jerit angah dari atas sambil melempar sesuatu pada mak.

‘Tutup apa?’mak pelik tengok aku.ayah aku yg tgh baring menongkat kepala tgk tv tak jauh dari aku pun tgk aku .

‘Tutup tv la.’

*pap!pap!itu bunyi decoder astro dan tv ditutup.kata angah ‘tu lah bahana org tak semayang’.ayah aku tgh tgk tv masa tu.Aku malu dengan ayah aku atas kekurang warasan aku.Laju aku naik ke tingkat atas.

**bunyi itu bunyi kereta viva mak ku.

2 comments:

Ami said...

Angah kau boleh tahan eh dia punya sound.

Anonymous said...

ami,
ayah aku ingat aku jama'.oh aku terlewat skit.