Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, February 13, 2009

pendrive


jam 1 pagi

malam itu.
labi datang bilik aku dan asma, buat kerja.lama aku tenung laptop, penat rasanya tulang belakang.laptop aku biar kan terpasang lalu berganjak ke katil untuk baring,kononnya untuk beberapa minit.

elok aku baring.labi keluar. katanya nak balik bilik dia.aku angguk kan saja dgn mata separuh nampak.tak lama lepas tu asma pun keluar bilik, nak ke toilet mungkin.
tanpa aku sedar aku tinggal sorang dalam bilik.alah macam tak pernah?


dah tgh baring sorang2 sambil mata terpejam menghadap atas.bergema bunyi dalam bilik

'Tenet!'

oh bunyi pendrive aku disconnected.biasa lah.pendrive selalu jatuh kan.aku diam, tenangkan balik fikiran yang kusut.

'teneT!'

hm.bunyi pendrive aku connected.'takpa la'.buat dono je.tak bukak pun mata.

'Tenet!'
'teneT!'
'Tenet!'
'teneT!'
'Tenet!'
'teneT!'

hmm.'mana asma ni lambatnya gosok gigi'.perlahan-lahan aku pusingkan badan ke kiri, menghadap dinding.

4 comments:

Anonymous said...

komen bhs cina tu yg buat bunyi tenet tenet tu tinggalkan kot ekk?

Anonymous said...

takpa dia pun ada hak utk tinggalkan komen.

miSs ZaAra said...

ni yg ko ckp ader mende tuh ea?

haha.serammm~

Petiais said...

Za,
nasib dia tak tunjuk diri.