Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, February 20, 2009


kelas jasonbaik


ada mid sem test

merenung kosong aku pada kertas aku.
aku ada masalah perbalahan dengan diri sendiri.kalau aku dah confuse.nanti aku akan berbalah dengan diri sendiri.'ini la'.'tak la bukan yang ini'. 'tak lah yang itu.'

jason lalu banyak kali tempat aku.aku cover dgn kertas conteng aku.ditakdirkan jason nampak.
'yah.this one is correct.' senyum sambil menunjukkan pada jawapan aku.

elok dia cakap macam tu.aku pun tarik kertas conteng aku memaparkan kertas jawapan aku.
'but i forgot this one' cewah.ade kesempatan sila guna ya.
'oh
things turn out to be the other round.this formulae is suppose to be this one'
'i got confused just now between these 2 formulaes'
'okay.okay.let me give u a clue.this one should be like this.the other one you try out urself'
'oh oh' tangkas tangan aku menulis jawapan.menahan jason dari pergi.aku pula bagi dia pilih jawapan.

2-3 kali aku menulis kan jawapan cubaan aku.sambil mulut tak henti2
'is it like this?' 'is this right?'

sehingga dia kata 'yea that one is correct.today is your lucky day ha' sambil tersenyumm je.
aku berhenti bertanya sambil tersenyumm

*jason sentiasa senyum.sentiasa.


4 comments:

Bunga Rampai said...

correct, correct, correct! :)) Moga lulus dengan jaya!

Salam :)

Anonymous said...

bunga rampai,
haha .amin amin. lepas dah senyum2 dia still turn back nak check jawapan student dia ni

artisticklytouch said...

aiyark mana aci, minta jawapan masa exam!!!

Anonymous said...

artisticklytouch,
bak kata jason. 'today is your lucky day ha' senyummm