Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, February 25, 2009


ade komen budak ni


'oh pengemuda pengemuda~'

aku ingat ape benda la pengemuda pengemuda.salah type ke?
pengembala ke? pengemudi ke?
hek ele.pengetua rupanya.hahaha.
kelakar kan aku.ok tak kelakar.

reunion Kolej Matrikulasi Melaka

mereka kenal aku sbg seorang pendiam.alim.mungkin juga pemalu macam perempuan melayu terakhir.<<-ok ni macam tak le blah.haha
aku bising jugak sebenarnya.tapi kalau aku dah nampak dah ada orang yg ruih dalam satu halaqah, aku lebih prefer diam je.cukup lah seorang dah kecoh kan.(angkat kening macho gitu)

'kembar kau kat mana skarang?'
'hah?~kembar?'(Za ckp pasal sapa ni?)
'eh bukan kembar kau ke?'(muka cam 'eh aku dah tersilap ek')
'eh itu abang aku '(baru aku teringatkan boss)
'dia muda kita setahun la Za' sampuk Mud dari tepi.

*diam sgt.sampai orang tak ingat kamu~hati aku berdetik

balik.Za hantar aku kat kolej.
riuh sekejap.sambil bersalam, bersapa pipi dengan Mud, Za.
'petiais ni ha Azali nak salam ni!dia nak salam ni!'
'hah?' tgh bersalam ngan Za kat luar kereta, kurang dgr apa yang Mud ckp.Sambil menjenguk kembali ke dalam kereta.Aku tgk Azali dah tersengih2 gelak.Mud pun sebut semula

'Ni hah dia nak salam gak nih!'
aku sengih je pada azali.dia dah hulur tgn(main-main).aku pun cam nak sambut lawak dia.tapi aku ke-putus-san idea.

'chup!'
'HOOHHOHO!' terkejut mereka berdua.

*chup-bunyi flying kiss dengan gaya mulut beria.
**mesti diaorang ingat aku kene culture shock.korang, aku memang selamba.

4 comments:

miSs ZaAra said...

haha.lawak la ko nih.heee~

kitaorg mmg gelak jer pas tgk aksi ko ngan azali tuh.hehe

neway,nt kiter jumpe agi k.ramai2 skit lagi meriah =)

Anonymous said...

Za,
haha aku nak byk ckp mase reunion tuh pun teragak2 sbb korang cam tak reti layan borak aku.aku pun cam (-_-)

Anonymous said...

za,
nk tau x? petiais mne bg flying kiss kat sni tp bg flying kick..muahaha.. beb, lu dh kne fitnah petiais..haha

Petiais said...

SUNtek,
tu ar pasal.rugi first flying kiss.penat simpan utk suami.aisehh.