Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, February 25, 2009

Perjumpaan Kolej Tett dengan MPMtettt

kalau sebelum ni. aku turun padang sebab wajib.aku turun dengan kad matrik berkalung di leher.aku nampak skema tapi cool.aku rasa la.
(bab macam ini, aku mengaku aku agak skema.ya la karang kene buang kolej.ayah aku jugak susah hati mana anak dia sorang ni nak duduk.jadi bab2 wajib ni memang aku tak pernah langgar.)

25 Februari 2009(tak wajib)

Aku dengan rela hati turun padang nak tgk sendiri. dengan isu-isu hangat yang baru terjadi di kawasan kejiranan aku.

komen labu dengan tindakan aku 'pelik saya'

Hangat sungguh.
kemunculan che mat jahat klate , tak lah aku nantikan.
tapi aku rase dia lah orangnya.orang pertama yang memulakan budi bicara penghuni kolej aku.
Sangat seronok aku menyelitkan diri di tengah busut isu begini.
'ya lah, ini kan tentang kita'.seperti ayat2 orang2 di perjumpaan2 tidak halal itu

timbul masalah internet.ya tertunggu2 aku siapa yg nak bangkitkan.entah mana mamat IT.berdiri gah lelaki akademi pengajian islam.menentang setegasnya tentang akan jadi putusnya internet.

mengikut analisa aku, internet sangat mempengaruhi hidup student it.semuanya di hujung jari.ha kau.hujung jari itu yg hilang.memang sesak parah rohani kami.seanalisa aku, fakulti lain yang ada di kolej aku tak lah menggunakan internet sgt. bak kata asma' awak nak pakai internet ke? pakai je.saya tak ada assignment lagi nih'.
kata si pengerusi majlis, 24 semuanya, respon yang diberi.
tapi yg berdiri tadi.seorang bakal ustad.

'di sini saya serahkan bukti bahawa penuntut di sini menentang isu ini'.sambil tangan dia mengibas2 sebungkal kertas printed terkandung komen-komen dalam site network admin.

tiba-tiba..terdetik di hati
'nasib aku ada komen'

banyak isu yang ditimbulkan.sampai ada yang mengadu
'sehingga kami terpaksa keluar 3-4 pagi semata-mata nak tengok bola' slang kelantan

maksud dia.mereka perlu mengambil risiko membahayakan diri demi jiwa bola mereka.

3 comments:

Ami said...

Abis ni update kat mana ni?

Anonymous said...

ami,
tuh la.teragak2 nak off server.tak pun, depa tak sure mana satu suis server kot haha.bape hari ni black out je.haha

Anonymous said...

ami,
pasal ayah itu,
banyak bersabar, moga dia cepat sembuh.amin.