Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Saturday, September 08, 2012

Cerita Haji: Yang Sangkut

Cerita Haji yang tersangkut dan terus sangkut berbulan-bulan, tiba-tiba sedar dah nak haji balik. Aku nak sambung cerita pun, dah hilang entah ke mana. Memory quality agak coi sikit. Tapi aku tengok ada jugak yang membaca cerita tersangkut2 di tengah jalan nih. Kuikuikui. Jadi la buat kongsi pengalaman.

Trainer aku tanya,

'Does anyone of u have tabung haji account?'
Semua muka macam first time dengar tabung haji. Motif sangat. Aku tak pandai bezakan akaun tabung haji dengan akaun menyimpan tu benda alah yang sama ke? Jadi aku tak respon pada soalan tu, tapi teammate aku sorang ni dok tengok aku. Trainer pun terpsycho lalu tengok aku,

'Why? u got one ha?'
'er, not sure'
'Why? U ve been to tabung aji ?'
'er, kind of..er.hm.er..m.er. i went for haj last year'
'O you are a hajjah aaa?? Why u didnt put hajjah in front??? Sounds old ah??'


'No laaa'


*********************

Haji datang lagi!  Happy Anniversary!




Dulu masa buat Haji, ada ketika aku rasa frust dan give up. Rasa cukup lah sekali tu. Tapi bila dah selesai. Rindu. Aku sanggup hadapi lagi.

1 comment:

sha said...

in shaa Allah... kita pergi sama sama ye..