Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, April 07, 2009

bila teruja



pukul 3.40 am.

pagi buta sangat la tenang.

perbincangan hingga pagi buta di cafe seronok juga'.
jarang berada di kawasan lapang tanpa orang lain.

leka mendengar lagu, mulut laju mengikut rentak.
dah lama sebenarnya tak menyanyi dengan sesuka hati selapang-lapangnya.
bermic kan usb cable, mouse. menghiburkan sha di sebelah yang sesekali membeliakkan mata sinis ala-ala tak kenal aku pula'.

dari mula lagu sampai habis lagu aku menyanyi.tak sudah dengan tu.
sambung lagu seterusnya.

'jom la balik ngantuk la' sha ajak balik.

kemas-kemas barang , mulut masih menyanyi dengan girangnya.
dah kemas tempat kami yang agak kucar-kacir yani mengatur langkah dulu nak buang sampah, aku mengekor dari belakang yani untuk bukakkan penutup sampah.

yani menoleh ke kawasan sedikit tersorok. secara psychology aku pun buat apa yani buat.
'erk?!' terbeliak biji mata!

bukan hantu.
ada dua manusia lagi tengah buat kerja kat situ. tak jauh dari kawasan aku berdiskusi tadi. lagi manusia itu lelaki.

'yani! kuat tak aku nyanyi tadi?!' bisik perlahan dengan cemas.
'(sengih)' agak ar.
sha mengekeh je dengar.

aku tak boleh bayang macam mana aku menyanyi dengan suara sengau. selsema.

------------------------------------------------------------------------

gossip
sok sek sok sek.

'kau tahu dia dengan budak ni dah coupleee'
'hah!'
'budak yang itu dengan budak yang sana pun couplee'
'hah!'

kami bergossip. hairan. baru sekarang mereka-mereka bercouple. sahabat dalam kelompok sendiri lagi tu.

'yang itu pun sudah mula pakai baju perempuannn'(mata sesuatu sambil menunding pada perempuan itu) hanie memang kuat gossip.
'yaa aku perasan juga bha. tarik perhatian seseorang la tuuu' gossip lagi.
'semua pun couple'
'aku pun nak juga' hanie, sha , adi tengok aku.

~life is a maze, love is a riddle ~(angkat bahu~~)




2 comments:

Ami said...

Aku pun tengok kau.
p/s: sori lama x komen. xde mood nak komen. Ha ha

petiais said...

ami,
bukan kau je. aku pun takde mood wo. dah hujung sem segalanya cam malas je.