Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Thursday, April 23, 2009

Love Story


cerita cinta




kalau berseorangan, sambil earphone di telinga mendengar lagu-lagu rentak slow memang seronok. seperti hidup dalam wayang, setiap kejadian ada lagu iringan. menambahkan impak pada jiwa.bahagia?sedih?gempak?

ada perbincangan sedikit dengan rakan sekelas. selepas isyak janjinya. atas sebab sha dan yani lambat tiba, aku putuskan untuk pergi lewat sedikit. aku kira, tak pandai pula nak duduk bercakap dengan yang lelaki tanpa sha dan yani. 5 minit lewat selepas waktu dijanjikan aku bertolak turun sambil mendengar lagu love story.
leka dengan fikiran sendiri, handphone aku vibrate 'mesej masuk' serentak mata aku tertoleh ke kiri tanpa niat.sambil mata terpaku ke tangga lobi

'Romeo save me I've been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head? I don't know what to think..'

aku lihat kawan lelaki ku tersenyum tanpa putus pada aku. sambil kaki dia melangkah turun tangga perlahan 'macam dengar pulak lagu yang aku tengah dengar ni'

aku balas senyuman dia, sambil kepala fikir lain.alamak tiba-tiba terasa macam JULIET.

*cerita ini hanya dongeng semata:P.kami kawan bergurau senda, memang tak de peluang mulut nak tertutup.

5 comments:

SUNtek said...

tp ROMEO awk tu wujud kn..??

dry ice said...

SUNtek,
wallahualam

artisticklytouch said...

well, takde ruang untuk mulut tertutup itu tandanya chemistry yang sangat baik kn?

Ami said...

Heh..heh

dry ice said...

artistcklytouch,
ops haha.dia ada satu ciri yang tidak disukai. isk tak mungkin tak mungkin

ami,
apa yang disuka sangat tuh