Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, April 14, 2009


14 April 2009

Tenang.

Tahu bau dan musik boleh membuka ruang memori dalam otak?
Kata saintis kalau mahu mengembalikan ingatan , dengarkan musik kepada yang hilang ingatan.

Aku jarang sembur pewangi. Kalau ada. Tak pernah kekal dengan satu nama.
Sabun mandi , semua nama aku dah cuba. Tak pernah kekal dengan satu. Walaupun aku suka bau tu.Tak ada masalah dengan otak aku.(Sengih). Jangan risau aku tak hilang ingatan.
Cuma kurang suka ingatkan benda lama.

asma: kalau saya? bau apa yang awak ingatkan saya? (menguji aku mana tahu aku bohong kan?)
aku:(pantas aku pergi ke bakul mandi aku lalu hulurkan satu pencuci muka E yang masih separuh berisi sebelah pencuci muka yang baru aku beli.sambil senyum)
asma:(muka agak terkejut.)sungguh bau ni? tak pernah tgk awak pakai pun??
aku: oh. saya pakai mase first time saya jumpa awak(waktu semester baru bermula sambil pegang dagu).tapi kulit saya jadi kesat. jadi saya pakai sekejap je.pencuci muka Z saya habis. saya terpaksa pakai E sementara. tak tahan bau pencuci muka E(bau dia elok cuma rasa sayu). Jadi cepat2 saya beli pencuci muka S.


No comments: