Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Thursday, April 16, 2009


6 petang


masuk bilik baru balik dari kelas. sahabat sebilik sedang tido di atas lantai. penat sangat lah mungkin.tak pula tergerak hati nak kejutkan dia suruh dia naik katil. sebab aku kurang perasaan dari segi kemanusiaan. jadi sahabat di lantai dibiarkan je. was-was kalau sahabat ni belum solat. maka aku kejutkan.

'asma.asma.' sambil menunggu respon dari tuan badan.sepi 'asma.asma.' ,tergerak sikit badannya. 'hah?', mata terbukak sedikit .'dah asar belum?'. 'hah', bingung lagi. 'dah asar belum?', dia duduk peluk bantal tengok kawan dia.aku la tuh.aku rasa dia tak cam pun aku siapa. 'asar?doh.doh doh.doh asar doh.'mata tengok bantal sambil sahut soalan aku. 'oh' lalu aku toleh melihat suis kipas yang berputar pada had laju 5. mujur nombor yang ada sampai 5 je. 'takpo lah saya balik dolu' sambil bangun tangan menggapai bantal di lantai.
aku yang mahu petik suis kipas yang berputar bagai hurricane, terhenti sekejap sambil kepala menoleh semula pada asma.(0_0*)


'eh saya kat bilik ke?' yakin yakin je dia nak balik. balik mana entah.

*asma student pengajian islam

2 comments:

Bunga Rampai said...

Alhamdulillah. Baiknya mengingatkan kawan.

Asma dok mamai lagi kot! :))

Salam :)

dry ice said...

bunga rampai,
baik?boleh la.haha.

asma memang mengarut.tido asar mana tak tak ngarut