Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, September 14, 2009

Sampul duit raya

lampi mungkin

aku sekeluarga berbuka di surau. kitaorg yang perempuan tak ikut jemaah. jadi sebelum balik rumah kitaorg kutip pinggan kotor sepantas mungkin sebanyak yang mampu. melihatkan kitaorg(beradik perempuan) je yang ada kat situ.makcik tukang masak pun tanya aku

'em..kamu semua ni... cuti ke?'
'ha?..er..cuti?...eh. tak. saya tengah praktikal sekarang nih.'
'er bukan.kamu cuti?er kamu tak solat ke?'
'oho! (aku gelak sorang2).boleh boleh. ni nak pegi solat la ni'

di ofis.waktu tu aku mahu makan pagi.ini sebelum ramadhan la. apa ke halnya aku nak makan pagi tengah2 puasa pulak. masa tu aku baru seminggu kat situ, ala2 belang simpan dulu kemudian2 bukak, hehe. aku ikut kawan praktikal aku yang dah taiko(2 minggu awal dari aku) kat situ pegi beli kuih. Selesai tunaikan niat, aku sampai kat ofis, sorang abang ni tengok je aku. Aku panik betul, ingat kot aku ada buat salah.

'budak praktikal baru ke?'
'er ha.ya. ha 'ah '
'dari mana ni?' sudah. aku tak boleh keluar ke tadi patutnya?
'da.. da..dari cafe'
'er maksud abang U mana?' haha gelakkan lah aku yang bendul malah panik tak tentu pasal ni.

-----------------------------------------------------------------------------------

duit raya.



aku dapat duit raya hari ni.





jeles tak?





janganlah.





betul.





janganlah jeles dengan duit merah aku tu.





jeles lagi tak?
janganlah.





aku kedekut.

3 comments:

artisticklytouch said...

simpan dalam tabung tau

Petiais said...

artisticklytouch,
tu lah tu. orang simpan la ni. di samping itu

encik art takde duit raya ke? hehe

SUNtek said...

ala..sharing is caring~