Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, September 16, 2009

Belanja buka

'jom buka'
'buka mana?'
'mc D'
'boleh.'
'boleh?' ala2 terkejut.

'boleh. buat delivery ke rumah saya. nanti saya bagi alamat'
huahuahua.

------------------------------------------------------------------------------------


'abang. duit raya takde ke?'
'datang rumah, ada la duitnya'

esoknya

'duit raya takde ke abg syaril?' dia macam loaded sebab tu aku suke tanya. mana tau tanya main2 dapat duit ungu ke. hehe.
'uish ada ada, datang rumah mesti ada.'

------------------------------------------------------------------------------------

one Drop Perfume.

'abang syaril. abang belanja perfume ni.' tanya member aku bila brother tu datang ngintai apa kitaorg dok buat,
'boleh boleh. ambik ambik.'

member aku dah excited ya amat bila brother tu kata ambik je. aku pun lagi ar teruja, maksud aku, aku tumpang teruja ar. maka aku pun tanya balik.

'betul ke ni?!'
'ambik ambik. takpe.takpe... nanti saya tolak hantaran je la nanti ya.kehkehkeh'

maksud dia,
duit hantaran member aku.

-------------------------------------------------------------------------------------

mer%cun

'susah la kalau loose order gini yana. kalau sekotak senang sikit'
'tapi kalau beli banyak2,saya nak buat apa dengan 100 mer%cun ketupat ngan 600 mer%cun mancis ni??' itu bilangan yang aku rasa tak tercapai dek akal la kalau dia suh aku beli satu kotak terus.yang jenis lain tu logik la.

aku beli mer%cun tak la sekotak. sapa je nak main. kalau beli pakai daun takpe jugak, aku pun tak kisah nak beli berkotak-kotak pun, banyak je daun belakang rumah nak dipetik pun. Aku sauk sikit2 banyak jenis. Abang tu punya mer%cun dah habis maka baginda kene ambik dari member dia, jadi agak susah nak sauk sikit2 kata dia.

'takpe bang, gini.'
'hah camana?' excited dia nak dengar cadangan aku.sambil mata dia tekun tengok order aku yang mau beratus ringgit malah aku rasa dia teruja melihatkan angka rm yang ada.

'gini gini. saya ambik ini semua[serius].... ..abang tolak duit raya'

kami berdekah.

4 comments:

Anonymous said...

korang ni biar benar..berniaga "melocun" dlm ofis

-agh-

petiais said...

angah,
awak. awak balik yok la main sesame.jgn segan2.

Ami said...

hahaha..yg bebuka mcd tu klaka. nasib aku tak ajak ko

petiais said...

ami,
la. tak payah ajak. aku bagi alamat utk deliver. orait?

aku orait je ;D