Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, September 08, 2009

On the way


Bahasa itu indah

'On the way' pergi terawih.
kakde: kak tun mana?
aha: un der wear (bercakap malas2)
kakde firah: hahaha
aha: ?

'On the way' to KL
new message inbox.
angah: ko kat mana ni?
sent message.
aku: underwear.

di masjid.
firah ambil kelas tambahan, sementara menunggu kakak aku ambik dia, duduk kat masjid.
firah dan seorang pakcik berbual di masjid, di sempadan waktu zohor dan asar.
pakcik: kamu tunggu apa?
firah: saya tunggu kakak saya.hm.pakcik tunggu apa?
pakcik: pakcik tunggu asar.
firah: oh (dalam hati dah dang!)

----------------------------------------------------------------------------

abang, abang jual mer%cun ek?

brother tu yang tadinya relak senang hati, tiba2 tengok kiri kanan. haha. aku pun satu, cakap kuat sesuka hati.

haah. yana nak mana?
abang jual apa?
macam-macam2.bla bla bla.

sambil dia sedang menaip sesuatu pada 'pda'nya.aku fikir dia sedang berbalas sms sambil bercakap dgn aku. oh tidak, dia online.Mencari senarai mer%cun yang dia ada. Maju sungguh, Apa pembekal dia jual ikut blog ke? Huihh mantap!

abang dok sebut semua tu, harga nya berapa juta? camana nak budget.
hoho. esok abang bawak katalog. kau fikir dia melawak? aku ingat dia bergurau, esok paginya. Aku tengok dia tekun di depan pc dia, beria punya tekun. Sibuknya dia print, fotostat. Tak lama lepas tu, aku dan SATU office dapat senarai mer%cun lengkap dengan harga.

salah ke main? tak kot. tak tahu. tepuk dada tanya selera.
bunyi dam dam dum tu sudah sinonim dengan perayaan.
asal kau tak main mengarut, insyaAllah tak bahaya.
tips: kau bakar. kau lari. kau dengar. BOM! tunggu beberapa saat. baru pegi dekat.
kalau sumbu pendek, lagi pulak kau tak nak risiko, sila lah bijakkan diri anda. Kau pakai kertas untuk bagi tempoh yang cukup untuk kau lari jauh2.

kalau nak rasa cam hebat, bakar dari tangan. Er, sendiri tanggung. Aku tak jamin.
Tengok abang aku bakar dari tangan, nampak cool je. Aku pengecut. Tengok sumbu mer%cun papan yang kontot tu pun aku dah merasa kegagalan. Dah selalu main, rasa seronok bakar baling pom! bakar baling pom! Kalau sumbu panjang. Jangan la kau panik sangat nak baling cepat, bakar baling(-_-'') ----------sunyi----------pom!

macam kurang hensem je bunyinya.

2 comments:

artisticklytouch said...

terbakar jari kang, future husband buleh mintak diskaun he he

petiais said...

artisticklytouch,
nauzubillah tak. hehe. dia tanya terbakar kenapa. kata aku 'tengah belaja nak masak lauk kegemaran awak, terbakar pulak' sure tak kurang. haha