Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, August 17, 2009

Kakak Comel

ofis sepi. staff semua hilang entah ke mana. aku tersedar, hanya bila aku lepas kan pandangan dari screen computer. yang ada rafi dan sorang makcik yang agak jauh dari kami. Letih mata, aku ambik masa rehat sekejap sambil menilik meja yang ada opposite dengan meja yang aku duduk. Hari tu aku tertinggal bahan baca aku. jadi aku baca semua tulisan2 yang ada atas meja yang aku tengah tilik. Makcik meja tu keluar. Ada The Sun.Lalu surat khabar The Sun aku capai.

Rafi tekun mengunyah keropok ikan yang ada dalam balang di atas meja yang sama.

KRING!KRING!
(aku dan rafi serentak berpandangan)

KRING!KRING!
kami sepi lagi.

KRING!KRING!
aku:rafi angkat La.
rafi:ko la angkaT.

KRING!KRING!
aku:rafi pegi angkat laH(bukan selalu boleh buli orang. hehe.aku kakak apa salahnya sekali sekala.bukan selalu ada adik ni)
rafi:ko la angkat. tangan aku kotoR nI.

KRING!KRING!
aku:angkatlaH!(sebenarnya tak angkat pun takpe. saje je aku nak kenakan dia.)
rafi:ko la angkat! aku tengah makan ni!
aku:eh!mana boleh!
rafi:apasal pulak?!

aku: aku tengah baca surat khabar ni!

----------------------------------------------------------------------------

kawan2 praktikal aku yang perempuan. jelita2. aku tak tipu.
Satu pagi..

rafi: tadi kan. tadi kan. huish. aku jumpa kakak ni. comel betul!ish ish!
aku:(bingung kejap. beria2 dia cerita kat aku) yang mana satu ni?
rafi: ish comel la akak tu pakai tudung gaya mcm tu. ish ish. yang pakai spec. huish. comel betull!
aku: ohh. yang itu?(paused) haha(sbb aku kenal orang tu mcm mana. maka aku gelak sorang2)
rafi: ape hal? tapi tadi betul la. masa aku nak parking moto. aku mcm.. 'ish sapa perempuan ni?comel betul!'
aku: elin ke? hehe. ha2.(bingung rafi tgk aku gelak tiba2)
rafi: huish tapi betul lar comel betul!(tergeleng2 kepala dia, kagum dengan kecomelan perempuan tu punya pasal)

aku: hoih hoih. istighfar hoih!
rafi: astaghfirullahal'azim

tengah harinya..

rafi: tadi ko makan ngan sapa?
aku: kakak comel.

No comments: