Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Saturday, August 15, 2009

apa khabar Puan?

aiman ada berapa beradik?
Dua.
aiman anak ke berapa?
Tiga.
huh?

nah. jawab 15 soalan ni.akak bagi 30 saat.(saja aku usik)
alaaaa.
ok. 15 minit.
alaaaaaa.(makin panjang keluh dia)
ok.ok.1 minit.(aku usik lagi)
yeaaaa!!
huh?(haha. sudahnya aku yang bingung)

aiman.
ye.
1 minit dengan 15 minit.mana lagi lama?
1 minit!(padan ar punnn.)

----------------------------------------------------------------------

MB datang.

ketua kat ofis aku ajak si rafi. aku awal2 dah tanam dalam jiwa. aku tak nak pegi kalau sapa2 ajak. Hari sebelumnya aku dah ikut satu group ni buat preparation untuk goodies konon, saja nak keluar dari ruang ofis. mak aih. letih bukan main.

rafi agak terkedu bila ketua ajak dia je. Dalam ofis tu, dia dan aku je praktikal. Walaupun mmg awal2 aku tak nak pegi, tapi kecik hati jugak puan tu tak ajak aku. cet! Agaknya aku tak sehensem rafi. Takper ar kan. Buat penat aku je pun.

rafi: takkan saya sorang je?(lalu tengok aku yang tengah tengok dia.pantas aku buat signal mata berkerut2 menolak cadangan rafi. terus aku pusing hadap screen computer sambil tertunduk.kalau aku tak senonoh aku nyorok je bawah meja computer tu.buat2 tak paham)
makcikbergaya: hm. kamu la.(sebut nama aku dalam nada kecewa dengan cadangan rafi. cis!cis!jaga hati puan tu aku pegi ar.)

makcik2: kalau dulu.
S-u-l-t-a-n nak datang melawat.
perempuan yang bujang2 semua lari tak nak pegi, menyorok lagi.
aku: apasal?
makcik2:ye la. takut karang S-u-l-t-a-n terpikat.
aku: oh ye la. kan kalau S-u-l-t-a-n pinang tak boleh tolak kan.
makcik2: haah. ada kes dulu yang kena buang negeri tu.
hah ni karang. kamu jaga2 laa.
(senyum)
aku: eh? er. tapi.
kalau MB pinang.
kita boleh tolakkan?keh2.

majlis tu dibuat di sekolah asrama.
baik2 budak kat situ.kebanyakan nya budak KL. sampai satu tahap. aku confuse, aku kat skolah agama ke? selisih dengan aku dan member praktikal yang lain bagi salam segala. aku pun buat2 style perempuan2 tua selalu buat. balas sapaan dengan matangnya. kerap sangat membalas salam, sampai orang sapa apa khabar pun aku balas waalaikummusalam.

selisih di pintu surau.
budak: apa khabar puan.
aku: waalaikum..P?!PE?!PU?!pU?!pU?!pU?!PU!!(first time aku gagap. lama pulak tu.)

tak tahan ngan situasi. lekas aku keluar pintu bersandar pada dinding luar sambil tergelak2 dengan member aku yang menyaksikan kejadian gagap aku. berdekah kami dalam bisu pada gelaran 'puan' yang aku dapat.aduhai. layak ke aku?

budak tu ingat aku cikgu baru kat situ.

No comments: