Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, July 31, 2009

aku tetap aku

kamu ni. dari tadika sekolah U sampai kerja pun lambat!

JAM 7.59
aku minta ayah berhenti dekat dengan tempat punch card. hoho. jam di mesin punch 7.59 am. aku sempoi lagi, tarik kad dan punch sambil mata tengok ayah aku berlalu pergi.
PAP!kad dah dipunch.sebelum letak semula, aku tengok kad aku tu.

'SALASIAH.eh!hah!salasiah!salasiah mana pulak ni!'
aiseyman salah kad! serentak tu mesin punch berbunyi bagi warning nak pukul 8 dah.

TETTTTTTTT. mak aih tersentap jantung. tak pasal2 merah kad aku. lekas2 aku capai kad aku, dan sempat aku tembak kad aku. Fuh! dah lega.

sepi seketika seorang aku di depan mesin tu.
aku tak tahu nak letak kad salasiah kat lubang nombor berapa.

------------------------------------------------------------------------------------

'eh zaril tadi aku nampak ko dengan perempuan, banyak cantik itu perempuan laa' usik kakak india tu. tak nampak pulak aku ekspresi muka abang tu. yang pasti dia tersengih.

'eleh, tipis tipis pipi lagi haha' usik kakak tu lagi. aku dengar sambil kepala tekun tunduk menatap buku, gigih aku memahamkan apa kakak india tu cuba sampaikan.
'zaril, ko dengan sapa tadi? betulkan. eleh zaril. tipis tipis pipi lagi! haha' abang tu tak bagi respon, setakat gelak kecil je.dia segan, aku rasa. nak nak dengan aku yang baru lagi kat situ.

'tepislah! bukan tipis!' sampuk kakak melayu agaknya tak tahan dengar pelat kakak tu sebut tipis tipis.

'zaril kenapa ha? bila aku dekat ko , ko kata nanti terbatal air sembahyang. itu perempuan tepis tepis pipi tada batal air sembahyang ka?'

TETT!!!!
mak aih innocentnya kakak india ni.
sengih aku dalam curi2 dengar.terkena abang tu.nasib la.

Bercintalah selapas ikatan yang sah, itu lebih afdhal dan diredhai. Jauhilah perkara perkara yang boleh merosakkan iman. Jika bercouple itu memudharatkan agama(melakukan benda benda yang terang terang dilarang dalam Islam) dan diri kita sendiri maka HARAM hukumnya.Wallahualam..


------------------------------------------------------------------------------------

leka aku main Quadrop, gigih macam boss main DotA. tak sedar jam pukul 5.10pm. laju aku tarik beg bila ditegur makcik situ 'haih tak nak balik ke?'. tempat punch card ramai orang. aku tengok satu group perempuan tengah punch. yang lelaki2 seakan-akan beri laluan pada group perempuan tu dulu. kalut aku berlari nak join sebelum group tu habis punch. Sampai kat depan card yang tersusun cantik. aku grab kad aku dan terus punch.

PAP!
ALAMAK!aku memang seorang yang mudah mengekspreskan apa aku rasa.

'takpe dik! takpe dik! tak pernah lagi saya dengar orang kena tangkap sebab punch kad terbalik. takpe dik!takpe dik!' kata pakcik berjanggut berkopiah yang berdiri hampir. pakcik tu tersenyum.

hahaha.malu aku. cepat2 blah dari situ.kata fuziani.
'beb kau buat malu aku je' kata ani sambil geleng kecewa.haha.

nasib pakcik tu tak tau aku pernah punch kad orang.

2 comments:

Siddy N said...

kakakakak! Priceless betul la ko wani! aku suka kat kakak India tu! :D

Petiais said...

sidra,
kau patut jumpa dia sid. mak aih. becok nya lagi luar biasa dari kita. sangat energetic.imagine dari pukul 8 sampai 5 petang. tak putus2 idea dia.