Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, May 05, 2009

::Reeb0K::



'sha ada gam gajah?' sambil mencangkung dok meneliti kasut sport aku. sha yang tinggi membongkok mengintai apa yang aku buat.
'ni ha. 'rbk' ni dah nak tercabut.' ada tulisan rbk di belakang kasut aku. tapi 'r' nya dah melambai-lambai dah. 'bk' sihat lagi. sayang aku ngan kasut hensem aku ni.sayang konon. tapi tak reti jaga jugak.hehe.

musim selesa.
semua orang selesa dengan asrama sampai terlupa nak berjaga-jaga.hilang DUIT? KASUT BRANDED? BAJU?(ni tak le bla baju yang kau hang kat ampaian hilang dowh.'terikut style yus plak dowh itu') budak bilik depan aku hilang duit waktu dia pergi bersiram.dia tak kunci pintu. tak kenal pun budak tu. tapi ada pulak yang mengetuk pintu bilik aku mcm time kitaorg firedrill dulu-dulu ,ketuk-ketuk tak sayang tangan dah.jatuh mas kawin i tak tau~.

DANG!DANG!DANG!.macam bunyi pintu kena rempuh.
style aku, lagi orang ketuk bagai nak rak. lagi slow la motion aku nak pegi ke pintu tu.

'kak. kak. ada nampak tak orang yang lain dari biasa'
pintu bilik asrama kebal api weh. kau rasa kalau benda pelik jadi ke ape ke. memang yakin-yakin orang dalam bilik takkan dengar.

kata aku pada zeera,
'sebab tu aku simpan sport shoe aku dalam bilik selalu.' tatkala terdengar aras sha banyak kasut branded hilang. ya. corridor aras sha. macam petaling street.'pilih kak pilih kak mana yang memikat kalbu!'. kot ye pun tak simpan kat dalam susun la cantik2 kat luar bilik.mana tak naluri pencuri tu nak mencuri tu membuak2. hilang sepasang pun bukannya perasan. dah bersepah-sepah macam gitu.

sahut zeera pada statement aku
'saya ingat kasut awak kasut ciplak' .
untuk cover kekecewaan aku pada statement zeera pula,

'oh mujur nampak macam ciplak. takde la orang nak curi kan'.

4 comments:

Ami said...

Hahah..sikit pun dia tak kecik hati.

dry ice said...

ami,
ada tu. sikit. hehe

SUNtek said...

haha..ok pe pkr gtu..kebarangkalian org nk curik kasut awk tu kurang..--> kuar dh matematik

dry ice said...

SUNtek,
ya, nak nak kalau semua sekali huruf rbk aku tuh tertanggal.mmg org tahu kasut aku ciplak lah!tak syak lagi