Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, May 13, 2009


masa study week.


bilik aku , sama ada dipenuhi kawan asma atau kawan aku. bersengkang mata beramai-ramai sampai jam 2 pagi koman-koman.bilik kitaorg ada balkoni. jadi pintu balkoni kitaorg bukak. ada pulak kupu-kupu putih masuk.


'cantiknyaa' ada yang memuji
'comel' tambah yang seorang lagi

pemikiran aku terlalu mistik.kalau dah tengah malam, warna pulak, putih semacam.
'shuhh shuhh' sibuk aku mengibas kupu-kupu tuh nak suh dia keluar.tapi ditegah asma.
'hish buat po tuh'.
'nak suruh dia keluar' sambung mengibas.walaupun ditegah yang lain.ala-ala macam aku kejam pada serangga putih yang pelik tu.

disney seketika

sorang-sorang , tengah keluarkan barang emak dari kereta. tiba-tiba pap! rama-rama hinggap kat kiri kepala.spontan terkejut. aku geleng2 kan kepala selaju mungkin sebab tangan tengah pegang barang. pastu dia terbang-terbang, aku tengok je rama-rama tu.sekali..

pap! dia hinggap kat hujung hidung sambil dia kepak2 kan kepak dia.juling mata tengok. terkejut punya pasal. aku gelengkan kepala ke kiri ke kanan.lalu kelam-kabut dia terbang tak tentu arah. masih terbang-terbang tanpa arah. lalu hinggap pula pada dinding batu.

hati aku pun bertanya, 'putera bunian?'

*dulu kat kawasan kejiranan kecoh pasal orang minyak. fobia w0.dulu nak tidur pun takut. rela terkebil- kebil mata dalam terang cahaya lampu kalimantang sorang-sorang sampai subuh.p/s bohong je.tak terpikir pun putera bunian. ape barang jadi rama-rama, tak macho langsung kan? tak penah dengar pulak pasal putera bunian pun.

5 comments:

Ami said...

Nak tau putera bunian sape?
Heheh..cuba tanya aku..tanyalah.

dry ice said...

ami,
sapa dude?

Ami said...

akulah.

-_-!

dry ice said...

ami,
kau patut jadi helang la.

Ami said...

Apesal plak?