Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Sunday, May 17, 2009


kalau jalan kaki. selalu orang tanya arah jalan.

'dik dik Pusat Perubatan UM mana ya?'
'aa...' sha nak jawab.tapi dia macam tak keluar ayatnya aku pun pintas.
'abang naik bukit ni jalan terus abang masuk kolej 12.jumpalah.' yakin sungguh aku bercakap.dah lambat nak ke kelas.jadi aku kurang faham apa yang aku cakapkan.elok abang tu berlalu. sha tengok aku. lama.dahi dah berkerut-kerut.

'kenapa?' muka tak bersalah, dah sesatkan orang.
'kat kolej 12 tu, bukan klinik ke?'

sejak aku salah bagi direction.aku takut kalau orang tanya arah kat aku.
hari tu.jalan sorang-sorang. tetiba aku rasa macam ade kereta bergerak selari dengan aku. dan berhenti. aku toleh.

'adik kat mana ya akademi pengajian islam?' dia naik kereta perdana.
'jalan terusss. sampai naik bukit.turun bukit.dia sebelah kanan.' beria-ria tangan aku tunjuk macam mana curamnya dia kena naik bukit tuh nanti.
'oh.terima kasih ya dik' bunyi macam nak pergi dah.tapi agaknya dia tak sedap hati.
'adik nak ke akademi ke?nak tumpang?' sekadar beradab.dia tanya.
'err err tak.' mata tak berkedip.biar benar. walaupun sebenarnya memang aku memang mengharap ada yang tumpangkan(ini sekadar angan kosong). tapi biar benar naik kereta abang hensem ni dengan dia je.elok aku cakap tak. terus dia cakap thanks.zap! dia tutup tingkap auto dia.

dalam bas pulak
dah selesa kat tempat duduk.

'tumpang tanya 5C kat mana ?' tanya abang berbadan besar pada aku yang tengah dengar lagu.
'hah? 5A?' aku dengar macam 5A, aiseh camana boleh clash ni?!seat aku 5A.
'5C!!' keras sedikit suara dia. abang ni.relak la. dah la tanya aku. baru sekali je aku hah.ala-ala beradab.aku pun bangun dari duduk tolong jenguk2.mana la orang rabun mcm aku nampak nombor2 font size 12 ni.

'sana kott' aku tunding ke seat single kanan sekali.
'itu 5E' kata dia. aku pun terjenguk la tgk area lain.
'tengah kott' dalam trans ada seat single tiga line. kanan tengah kiri.
'haah la' seat dia sebelah aku je.terus dia duduk. tanpa sedar dia ade menyiku aku sikit.


2 comments:

Ami said...

Hahaha..
Kau rasa apa yang tak kena dengan kau ni sebenarnya?

dry ice said...

ami,
haha tak tahu (angkat bahu)