Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, May 08, 2009


day out with Sha.Ra

rancangnya berenam. tapi entah banyak sangat 'something came up'. tinggal kami 3 kerat. bukannya nak sangat pun keluar beli barang. saja jalan-jalan dengan diaorg. dah habis exam kan.mana tahu. umur tak panjang. apa lagi tempat kami tuju. kitaorang simple.cari tempat paling dekat je. 'tengah lembah megamall' .

'PLAP! PLAP! PLAP!' bunyi orang tepuk tangan malah bersorak tatkala aku terjatuh kan spek mata besar gabak cam masked rider nya mata. kaca mata spek tu tertanggal sebelah.'alahai.tolong la clumsiness aku ni',detik dalam hati .aku tak suka orang bersorak yang boleh memalukan orang. tiba-tiba, time ni aku pula kena. rasa nak plap plap sepak je brother tuh ngan akak tu.orang melayu ni. aduhai.mana adab mu?

kitaorang buat muka relak. tapi aku tahu. semua yang ada kat situ, tahu kitaorang panik walaupun kami bermuka toya. ikutkan kalau dah tepuk tangan tu. entertain la aku. tolong betulkan ke apa ke. tengok je dari jauh. nasib aku ni pomen terbaik malaysia.aku masukkan balik kaca mata tu dalam 5 minit. aku berlalu pergi sambil aku tengok je abang tu dengan mata sinis.tak. memang mata aku mata sinis. dia tak tengok pun aku.

spek rm38.nak suruh aku bayar, cakap je lah direct tak perlu lah tongkat dagu dengan muka tak puas hati, tengok berbatu jauh. agaknya dia tengok aku tak bergaya. tak bersepatu jimMi cho. tak berbaju ZarRa mungkin atau tak bertudung bindA yang stylo gitu.

don't judge a book by its cover.

sebelum aku ke tempat kejadian. aku lalu kawasan yang berlambak perfume mahal. bukan aku nak cakap aku orang kaya dan beli perfume mahal. tidak. aku lalu sahaja.tiba-tiba aku teringat kan bau perfume kawan aku. sahaja je nak hidu bau sedap tu second time. tak tau pun version shanel yang mana.dan kami pun berhenti di bahagian shanel.suka hati aku je.

chinese woman ni nampak aku dok belek2 and try sembur perfume yang memang dah nak abis dah tu.dia pun approach, sebelum tuh dia tengah sibuk susun apa entah. dia layan aku .masa tu aku, bertudung hitam+bersweartshirt(ape ke jadah kat garisan khatulistiwa pakai sweartshirt)+ber rbk hensem aku.tak pegang handbag ke ape ke.memang lenggang habis. habis semua shanel fragrance dia bagi aku hidu. banyak dia suggest.tak teragak-agak pun dia bagi.

way back

lepas kejadian aku jatuhkan kaca mata masked rider.
aku kata pada sha dan zeera.korang tahu.
'first perfume yang aku mintak orang tadi sembur, tahu berapa harganya?' .dua-dua tengok aku, muka tak faham.
'RM500+'.
kau faham perbezaan yang berlaku?


*biasa je pun bau 500 tu.

5 comments:

Ami said...

Aku takleh og pakai perfume kuat² ni. Pening kepala. Minyak rambut pun aku takleh pakai. Badan aku sungguh menjimatkan dari segi kosmetik.

Exam dah habis tu, tak balik kampung lagi?

dry ice said...

ami,
balik dah.esok paginya terus balik. XD

SUNtek said...

bikin panas je mamat tu..keji gle mamat tu..dh la selebet..keji gle aku ngate mamat tu..(sejak ble pki aku2 ni)

dry ice said...

SUNtek,
ya sangat keji itu worang!

sha kot said...

**aku tumpang kutuk abg tuh gak boleh?? hahaha.... mmg keji die ngn akak tuh sorg...die blum knal sape kite... =P
**chanel or shanel... i fun dah konfius...