Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Thursday, March 12, 2009

bengkel cupcake

cupcake
setiap org dpt 4 cupcake.
setiap nya diberi corak tertentu utk diikut.

bukan mood aku nak memasak petang gerimis. tapi kata sha. dia tak mungkin sempat masuk bengkel cupcake atas musabab tertentu. Maka aku dipanggil menggantikan tempat dia.
asma pun masuk juga.


corak pertama.
'awak lukis begini.aa.begini.aa.matikan dia begini.'
cikgu tuh lukis bunga.cantik.aku cuba.agak hancur.

jadi aku putuskan.corak kedua ketiga dan seterusnya aku buat ikut suka aku.
tapi aku tetap tengok cikgu tu mengajar.

aku agak blur sikit.sebab tools tak cukup. jadi aku prefer tunggu.bukan aku, kalau nak berebut-rebut barang ni. tapi tu lah baik sangat.entah, yang kelam kabut nak siapkan tu kenapa?aku pun tak tau.

corak kedua aku ikut corak cikgu tu yang lukis bunga apa entah kat empat point atas kek tu.simple tapi menawan.aku ikut jugak.tapi aku ni orang seni. mana cukup 4.aku tambahkan jaring2.macam bunga2 tu atas jaring.ok cantik.

corak ketiga aku adaptasi kan dari corak cikgu tu. belon bentuk love.
tapi aku punya lagi menarik.eh eh.tetttttt.selamba ja aku.

'yang terakhir tu, saya nak awak lukis garisan macam ni.dah siap cakap nanti saya nak bagi bunga ni.'(merujuk ke bunga royal icing.Garisan tu mcm 9 orbit yg bertingkah)

'aiseh!aku dah conteng dulu aku punya cupcake yang terakhir.ah lantak lah.'
aku teruskan lukisan aku(aku anggap lukisan la.)

'awak macam mana?dah siap dah garisan awak?'
cikgu menunduk melihat aku yang tekun memicit piping beg berisi coklat.aku buat dono je.elok je dia nampak aku punya lukisan.shiuung dia toleh ke meja sebelah.
'awak dah siap garisan awak?'
kecik hati aku.

aku lukis signboard EXIT.


menarik
'kumpulkan semua cupcake.saya nak tangkap gambar'
'cikgu.cikgu rasa mana yang menarik' tanya salah seorang pembuat cupcake hari itu.
'yang ini menarik' sambil menunding cupcake aku.wow! seni aku jadi tarikan.

yang menarik itu.cupcake ketiga.aku ingat cupcake EXIT.
apa la cikgu ni tak rock langsung. he2


bukan jiwa aku
'teruk tak saya.tak ikut apa cikgu tu ajar?'
'saya dah tau dah awak.bukan jiwa awak nak lukis bunga2 ni.'
aku tengok cupcake asma dijalari bunga-bunga yang tumbuh mekar.


menyampah
'eii ko dah makan duluuu' adi tengah mengemas barang-barang cikgu tu tatkala melihat aku mengunyah cupcake
'hodoh sangat design aku yang ni. aku tak sanggup tengok.'

No comments: