Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, March 17, 2009

rumahku syurgaku


kamu tahu bila suatu masa kamu sudah selesa dengan suatu tempat,

tanpa sedar kamu lupa sesuatu.

aku lupa bagaimana perasaannya seronok memegang tiket bas balik kampung.

sampai suatu ketika bila terlalu selesa aku rasa macam hidup di dunia sendiri.

rindunya aku pada petiais yang dulu.berjalan tanpa mengendahkan orang.sangat punctual. habis sahaja kelas aku pulang ke bilik.makan seorang diri di atas meja. bercakap di kelas sepatah pun tidak. mungkin nampak lonely tapi aku senang hidup begitu. setiap masa telefon tangan tak pernah lupa.

kata kawan 'tunggu pakwe ke?'.
sambil senyum aku kata ' takut mak aku telefon' tanpa putus senyum. walaupun emak aku tak pernah berjanji untuk telefon.

petiais dulu jarang post entry. selesa sangat.til now i have the time to post this entry tho i haven't perform my maghrib yet.

2 comments:

Ami said...

Yg dulu cool. Skang pun cool. tapi dulu nampak cold.

Anonymous said...

Ami,
Hoho co0l la sgt :-P