Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Thursday, March 12, 2009

Handphone

sponsorship

petiais: boss
boss: yop
petiais: org beli phone
petiais: sponsor 10
boss: no problem
petiais: kita up sikit
petiais: 20
boss: phone ape?
boss: jgn nokia
boss: yahusi
boss: yahudi
boss: hehe
petiais: sony la bha
petiais: nokia i tak tgk
petiais: kita up lagi
petiais: 30 ok?
boss: iye
boss: bole
boss: jgn sume udah
petiais: kita up lagi
petiais: 50
boss: dah
boss: mksimum
boss: 50

'ko nii mana telepon ko??! susahnya nak tepon ko niii' akak aku call ikut phone kawan aku.
'ala simcard baru ari tuh kene block lagi.hehe'
'block lagi?!mcm mana pulak tu?!
'entah, org tak nampak apa org tekan2 pastu tau2 kena block' dah tiga minggu aku tak pakai phone.aku pun terlupa aku pernah ada phone.
'eiiii.' geram dengan perangai aku barangkali.
'ye la.hm.orang ingat kan. nak beli phone la'
'o'
'sponsor kakde.'
'boleh je.berapa?'
'100'

hampir 3 minggu.
asma:kesian saya tengok awak.awak nak pakai phone dok?(merujuk ke phone lama dia)
aku:eh takpe.(rasa biasa takde phone.tapi nanti2 orang marah2 aku sbb tak boleh contact aku)
asma: doh la internet tak dok.phone pun awak takdok.tak po le pakai saya punya.ni nombor xpac.
aku:x pac tu apa?

cafe
dah lama tak ada bunyi phone datang dari aku
ting ting tingtingting ting ting
semua tengok aku.
'hoho dah ada phonee.baru beli ke'
'asma punya la.baru mende.haa tengok nii' sambil memusing kan phone asma.rugged abis.cover belakang see through, direct nampak bateri.terkekeh mereka gelak.

dah lama tak mesej, terkial2 aku menaip
'awok boleh ke pakai phone tu' risau asma , kalau2 telefon dia tidak menepati citarasa aku.



4 comments:

tegezoot said...

Hairan, dulu masa tahun 90an tak pakai hndphone ok je... dah masuk era milenium ni tak pakai hndphone macam tak pakai baju la pulak...

Anonymous said...

tegezoot,
tu la.nak nak bila tgk budak kecik pakai hp.itu agak tercabar jugak ar

Anonymous said...

dah tuh duk main 3G lak...
camne tak tercabar... huhuhu
3G tuh penting ker?? (kawan aku tnye aku)
=P

Anonymous said...

daniisha_s10103,
haha, 3G tak tahu plak tang mana penting nya?(cewah tak tahuu tu)