Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Saturday, March 14, 2009

tong


lama tak sakat sufiya.jumpa. sebelum naik tingkat 2.aku sakat dia.


nama tok apa?
dIn' (zainuddin sebenarnya)
nama opah?
bI' (bidayah yang betulnya)
nama acik?
acIk tOng!
siti laa.aciiik siiiiiti.
acIK tOng!
siiiiti!
tOng!
siiiti!
ACHIK TONG!!dush! sufiya pukul dahi aku seolah mengingatkan makcik kampung dia yang lupa daratan ni 'dah nama kau tong .tong je la!'

makin jendol la dahi.

dah lama lepas tuh.aku jumpa balik sufiya.
'nama acik apa?'
'acik tong.' nada baik lagi ni.
'acik siti la.'dia diam.
'acik siti?'sambil angkat kening tanya aku.
'ya! acik siti!'
'acik siti!'

kakak aku geleng kepala.
'ajar la bukan2.nanti dia panggil kamu siti je sampai sudah' aku sengih,lalu toleh ke arah sufiya.
'nanti kita sambung belaja lagi.acik siti nurhaliza.' sufiya angguk beria dgn mata bulatnya,sambil mulut tersenyum suka belaja benda baru.

kakak aku geleng lagi.

*sufiya umur 2 tahun

4 comments:

Anonymous said...

tolong sy...tolong sy..(gaye sufiya)

Petiais said...

SUNtek,
tangan aku bengkak dukung dia.ya ampun beratnya usah kata.

Anonymous said...

nnti aku nak test kat ank sedare aku lak....
skrg pggil aku ti ca je...
*shortform auntie sasha =)

Anonymous said...

daniisha_s10103,
cuba-cuba. sila-sila kan ;p