Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, January 16, 2009

spot check

tok.tok.tok

aku:sha la tuu(cakap biasa pada asma)

tok.tok.tok.

aku tgk asma.aku buat dek lagi ni.dok hang2 baju.

tok.tok.tok.

aku pun pegi la ke pintu.bukak je pintu. eh eh cik tutt (dlm hati la).muka maintain lagi.asma la manusia paling gelabah tapir dlm bilik tu.kelam kabut dia angkat kain dia dari atas carpet(tgh lipat kain).cik tuh pun ckp 'tak apa tak apa' aku relak lagi kat tepi pintu.tgk je.

cik: saya nak tgk kertas hijo je.
kalut asma nak tanggal kan kad tuh yg aku tempek pakai paku tekan kat pin board.

cik:tak apa tak apa.tak payah tanggal
aku menonton dari tepi pintu lagi ni.

cik: ade bawak seterikaa takk?(nada gurau2)
aku:TAK ADAAA
cik: betuiii kaaa
aku:BETUUIII
cik: sungguhh kaaa
aku: SUNGGUHHHH

yakin gila aku jawab.cik tuh tgk aku tersengih2.dia syak aku bawak.sbb roommate aku cam baik2 je.sopan je dia.muka innocent.pakai shirt yg lengan pjg labuh sampai lutut.pakai kain baju kurung yg matching skit.aku pakai shirt labuh sampai lutut lengan pjg gak tapi match ngan seluar pendek.sungguh tak sampai elemen sopan objektif baju tuh.

cik tuh tenung je muka aku.muka aku muka tak leh caya kot.tapi sungguh.tak penah aku bawak barang2 terlarang.malas nak ulang alik kalau kene rampas segala.habis je dia keluar.mengekek asma.aku pun mengekek.kitaorg ketawa mengekeh dalam bisu.

*kamu fikir aku ade sorok barang?mane ade la.

4 comments:

Ami said...
This comment has been removed by the author.
Ami said...

Seteria pun x leh bawak..tak demokrasi betul Malaysia ni. :p

Bunga Rampai said...

Muka tak leh percaya tak apa, asal hati boleh dipercayai. Salam :)

Petiais said...

ami,
ha2 agak ar.dia ade prepare kan satu tapi kat washing room.so cam tak rasional plak nak meng 'iron' dlm tuh.

bunga rampai,
yeah.kadang2 kita tak jangka