Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, January 26, 2009

cuti::SemingguCuti

kriok.kriok.

bukan perut aku.saja aku rasakan perut aku lapar.

aku:punitha kita makan malam nak?
punitha:ok
aku:kul 8
punitha:ok
aku:jalan kaki.ok?
punitha:(tgk aku)ok.

YM(7.35 pm)

aku:yani nak join makan?
yani:boleh jugak
aku: ok kul 7 45
yani:kul 8 la org nak cuci baju jap
aku:ok

kul 7.59pm

'org nak ajak kawan sorang.lelaki'
'ok'
'jangan segan pulak'
'ok.jom.nak makannn.'
*aku tak boleh makan depan org.orang asing.nak2 lelaki.aku boleh tahan lapar.sbb aku segan nak mengunyah depan orang.

berjalan lah kami ke destinasi kami berempat.eh tak berlima.asalnya plan 4 org.tiba2 zeera nak ikut(walaupun mak dia sebenarnyer on the way nak ambik dia).berlima lah kami.kata yani sengaja dia ajak yg lelaki tu.nak genapkan nombor kami.laluan kami nanti laluan yg 'berpenghuni'.tapi akhirnya ganjil juga.semua zeera punya pasal.

kami berjalan tak tentu arah sikit.sebab masing2 tak tau nak bentuk kan pair mcm mana.nak jalan berdua2 kami perempuan2.tak baik pulak.sbb lelaki tu tetamu kami.maka aku suruh yani berpasangan dgn lelaki itu.aku dan zeera.punitha belakang aku dan di depan yani.eh tak baik plak biarkan depa berdua kat belakang.maka aku , zeera, dan punitha berbisik2 la kami.

'awak ke belakang punitha.tak baik ni'
'haah awak ke belakang punitha.'(aku tak paham sebenarnya.cuma sebab aku sampai terpaksa berjalan atas rumput maka aku tolak2 punitha kebelakang supaya kaki menapak ke atas tar.)
'kenapa pulak?saya nak depan jugak.'(dok mencelah antara aku ngan zeera)
'tak baik punitha, tinggalkan depa berdua kat belakang.awak pegi kebelakang jadi org ketiga'
'ha org ketiga.tak mau la'(dia segan.tapi sebab dia india.maka aku dan zeera rase dia tak patut rase segan)
'keh2 org ketiga.keh2 org ketiga'(aku gelak dgn bayangan aku)
zeera tgk aku bingung.
'keh2 org ketiga'
zeera berkekeh.

-----------------------------------------------------------------

yani:makan ni.jgn bazir.ingat Gaza.
kitaorg dgr je.byk kali kami dipesan.tak lekang2 Gaza dari mulut Yani.

dah 30 minit roti tisu yani wujud lagi.

'makan yani.ingat Gaza.Orang kat sana tak cukup makanan.'

-----------------------------------------------------------------

aku dah order roti canai aku.zeera tunggu french fries dia,dan aku punya juga.punitha menunggu air, yani sedang meng order roti,kawan yani sedang layan diri dgn nasi ayam yang ada.

duduk lah aku dulu di meja.meja itu ade 7 kerusi.aku duduk di kerusi pertama dari 3 kerusi yg ada .biasa sha duduk kat kepala meja.tapi hari ini dia tak ada.aku kalau da biasa tempat duduk tu,memang tak ubah dah.

duduk la aku sambil menunggu.sekali kawan yani sampai dulu ngan makanan dia.aku tgk je.sambil dia jalan melihat meja yg aku pilih.berlalu lah dia di belakang aku,shiungg dia letak makanan dia di hujung meja.jauh sungguh dari aku.


kebetulan zeera nak letak air dia sebelum berlalu mendapatkan kentang.dia pun menegur.
'hush jauh sungguh duduk'

lelaki itu bangkit semula nak ambil air pula.bersendirian aku di meja.mencongak2 dalam kepala sendiri.

'macam mana nak duduk ni.macam mana nak duduk ni.
macam mana nak duduk ni.macam mana nak duduk ni.
macam mana nak duduk ni.macam mana nak duduk ni.
macam mana nak duduk ni.macam mana nak duduk ni.
macam mana nak duduk ni.macam mana nak duduk ni'
lama aku berckp dlm otak.


aku pun bangkit dan duduk di kepala meja.yang lain teke sendiri la macam mana depa duduk.
-------------------------------------------------------------------

dah selesai membayar.kami memulakan perjalanan pulang.sebaik sahaja menapak keluar dari tapak kedai.

punitha:Gaza tu apa ha?
pang!seperti baru sahaja aku terkene satu pelempang.

aku:Ya ampun punithaaa
yani:(tak mampu bersuara barangkali seperti terkena se das tembakan.sengih je disusuli tawa halus)awak tanya la zeera.

aku ingat aku punya bayangan tentang respon zeera betul.

punitha:Gaza tu apa?
zeera:(dengan tenang dan baiknya menjawab dgn penuh informasi)gaza tuu..emm.. nama tempat(sambil tangan terawang2 menggambarkan tempat itu besar sekali.)

aku:ya ampun!yani ko dgr tak zeera jawab apa?!
yani:(dah sengih gelak2)
kawan laki yani:(sengih2 gak)

*kawan laki yani tu.classmate aku jugak.zeera dan punitha, dua2 lurus.

No comments: