Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, January 28, 2009

bukan wajah interpretasi jiwa


aku seorang observer.

kadang-kadang macam aku kerja di sebalik tabir drama

duduknya aku di suatu kerusi crew menonton drama secara 'live'.duduk.menonton penuh bisu.

siapa lagi bijak?
terkena atau mengene.
aku selalu terkena.selalu sangat.
org yg kenakan aku pula tak tahu, aku tahu mereka mengenakan aku.

mana lagi bagus?
alert atau lembab.
diam. aku menonton lagi.susah juga jadi orang yang alert.terlalu sedar dgn keadaan sekeliling.terlalu banyak berfikir sehingga aku akan mencari sebab musabab sesuatu.macam mana?
duduk sendirian sambil menggaru2 dagu.

begitu la cara nya aku selalu sedar yang aku 'terkena'.

pelik.
dia tidak henti2 mengenakan.
aku pula' yang malu nak bagitahu, yang aku tahu apa dia buat.

kenapa?
'aku tak nak malukan org itu'

4 comments:

jinggo said...

tak salah kalau kita sekadar berdiam diri....
tapi jangan selalu bagi org pijak kita....
sekali sekala kita kena pijak org jugak....
baru org tu sedar yang dia tu salah...

Anonymous said...

jinggo,
tu la tu.
lama aku diam.tegur la jugak.lama dia takut nak pandang muka kawan dia ni.

*oh ya.dia sudah tidak berani bohong

Ami said...

oi..oi..lajunya update.

Anonymous said...

ami,
oi oi.biasa la tgh cuti kan.(sengih)