Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, June 26, 2007

PUK code aka pak kod

tak yah le beria nak pasang pin code...member aku sorang ...kene block ngan hp sendiri sbb salah tekan pin code

pesan memberku..
aku degil aku pasang gak.sbb hp aku sentiasa diceroboh oleh org2 yg rase aku nih tukang cop duit di bilik.pin code.keyguard code.aku pasang sumer .asal blh.aku mmg camni.

ntah mcm mane.ari tuh kitaorg tige bilik nak buat projek.maka utk melancarkan projek.simcard aku dialihkan ke hp kawan aku yg lagi berteknologi canggih.aku sebok lagi berckp ngan member yg lain.sambil mata tgk member yg sorang tgh pasang simcard aku kat hp dia.dahinya berkerut.

owh patut le aku dok tekan asal tak leh masuk.aku lupe.aku g masukkan pin code aku.hehehe..
sambil tgn menunjukkan hp pade aku yg menyiarkan PUK code

haihhhhhh!!!!!!
sumer org dlm bilik tuh ngeluh.projek tak jadi.sbb aku kene pak kod.

haihh!!
aku ngeluh.satu hal nak kene cari pak kod.

ha aku tau ..ko try call celcom center mintak no..

ok gak

maka member aku call celcom center..dan menyamar sbg aku..

org tuh tanyer tuan milik hp.aku suh dia jwb AYAH SAYA..lepas tuh org tuh tanyer namer aku..member aku sebut name aku..betul...tapi terbalik..aku ade 3 name..dia sebut 2 jer dan terbalik plak tuh..haihh..
lame lepas tu..member aku ckp..org tuh mintak aku call ayah aku..mintak no ic..maka aku nak contact tapi tak reach..jd aku hantar mesej ar..ok ar tuh ..aku jumpe no ic dlm laci aku ntah mane dtg..

member aku call celcom center lagik skali..member yang lain..

kali ni seorang perempuan yang angkat..member aku tuh jwb sumer soalan dgn betul ..tapi..
akak tuh ckp ..kene ayah aku yg call.tuan milik hp kene call sendiri...alahaii..
pastu member aku cdgkan sorang kene nyamar jadi ayah aku..herk?!alamak bab camnih aku tak berkenan..aku maner reti buat jahat..kot jahat pun tak de ar nyamar..jadi bapak aku lak tuh!!

untuk restu..aku hantar mesej..mesej nya berbunyi begini..

ayah.org nyer hp kene block..sbb kawan salah tekan pin code..pastu kene bagi puk code..tadi tepon celcom center..memule mintak ic..pastu kate kene call ayah..ayah..jadi nak bagi tau kawan org nyamar jadi ayah ye.. (selamba je)


aku pun cari member yg boleh tolong..

SHAAA!! ko kene tolong aku!
apahal?

aku nyer hp kene block blablabla....
okeh..aku blh je..biasa da nyamar bapak org(hampeh..selamba gile dia)

bersama abg celcom cnter pula..member aku berlagak sbg bapak aku..
belum member aku mule..aku nak terkekeh2..klakar gile.. sore besar ngalahkan sore bapak aku

nama encik siapa?
AA **********
oh.boleh saya tahu no ic encik?
(kelam kabut aku hulur kertas bertulis no ic ayah aku)NO IC SAYA 5***********
oh.ok.boleh saya tahu encik dari mane.
SAYAA DARI *********
em.boleh saya tahu nama mak encik.
(laju aku berbisik pade member aku name mak aku..pastu aku terdiam.herk?! mak ayah aku bukan mak aku ..makanya itu opah aku..aiseh!!!aku luper name opah aku yg lagi sorang nih!!!member aku dah tercungap2 bisik pade aku nak ckp ape)

aku dan member aku dlm saat genting...sambil berbisik2 panik..

ha name mak aku!!nih ha***
betul nih?
eh??!!silap tuh patutnyer mak ayah aku ..opah aku ar..camne nih aku lupe name dia!!herk?!
ko biar betoi!name opah pun tak tau??!!nih nak ckp ape ngan abg nih?!
err..er???..erkk??!!..ko ckp je kurang ingat..
kehkehkeh..ko biar betoi??!!! maner ade anak kurang ingat name mak!!



10 comments:

Bunga Rampai said...

Kah kah kah ... biar betul citer awak ni ... saya pening kepala pun boleh baik!!

Hahaha ... ooppss, tak bersopan sungguhlah saya ketawa ni

Terima kaseeehhh menceriakan masa saya !!

Salam.

artisticklytouch said...

alahai dik...kan ke senang suh ayahnya aje yang call..

lawaklah ko nih

Butaseni@Wan Raja said...

hahaha brader,lain kali kau kena simpan family tree kau dalam wallet hehe.
so lepas tu ape jadi?

hitomi said...

Kesimpulannya....jan la try menyamar jadi org lain...hehehehe...

Kemat said...

konpem tak leh jadi agen penyamaran nie

blackpurple @ jowopinter said...

Entah apa-apalah... ha ha

Anonymous said...

bunga rampai,
hahaha ;)

artisticklytouch,
bapak aku ade hal mlm tuh tak dpt diganggu...:)

butaseni,
hahaha idea bernas..last2 aku kene tunggu gak bapak aku yg call..so lambat ar sikit boleh bukak hp tuh..makanya projek tak jalan

hitomi,
saya tak bersalah...hehehe

kemat,
hehehe

bp,
hahaha

Unknown said...

hahahaha...
*ketawa guling-guling*

zwitterion said...

sakit perut gelak..haha

Unknown said...

Tolong mntkkan kod puk ntuk sye bg.. ni no sye bg 0136746285