Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Saturday, June 23, 2007

ape la masalah kamu nih?(2)

bersama cheng lagi...

pergi zoo..ade lah aktiviti kami..da penat berjalan..kami jenguk2 skit kedai cenderhati yang ada...agak2 da buhsan aku pun keluar ikut pintu keluar..di mana sesiapa yang keluar tak akan boleh masuk balik..dgn ade nyer palang besi berpusing2 yang ade seperti di stesyen lrt...aku pun jalan tanpa menoleh..tgh jalan sorang2..sedar2...

eh?

aku toleh kiri kanan...pastu aku pusing ke belakang setelah melepasi besi berpusing2 tuh..dan aku tgk cheng masih lagi menilik cenderahati di situ..

cheng!lame lagi ke ?

aku pekik..pak cik jaga yang ade kat situ tgk aku

aiya kejap la ..sekejap je

dan kemudian aku tunggu dia sambil melihat dia menilik2 lagi barang di situ..sambil aku....


menopang dagu di besi berpusing2......


kami keluar dan berada di kawasan kaunter zoo semula...di situ ..ade lah parrot ..sebagai penyeri..tapi tak blh dekat..ade tali berbaldu merah digantung melintasi tempat burung itu..untuk mengelak orang awam mendekati burung tuh..tapi

eh! saya mau pegang burung nih bule ka?
hish tak payah la cheng..pak cik tuh pandang semacam je

kelihatan pak cik jaga merenung kami..sebelum tuh aku ade dgr dia ckp kat sorang budak kecik jgn dekat

alahh!tak aapa punyaa!!
tak yah le cheng!
alahhh sekejapp jee!! u pegang saya punya air..

sambil melangkah tali tadi tuh..dan aku rase dia tak tau pun fungsi tali tuh diletakkan kat situ..haihhh chengg oii..aku tgk je ar dia dari luar tali merah tuh

eh saya takut la..dia mcm mau patuk sayaa..
saya da kate tak payah..nak jugak..ha pegang le apa lagi..

aku cabar dia..burung tuh dah tegakkan bulu belakang kepala dia..marah ar tuh konon..tapi cheng bukan paham..alahai..aku tgk cheng dah nak hulur tgn nak pegang kepala burung tuh..tetibe burung tuh..teriakk

uuuaarrrrgghhhkkk!!!!!!!!!

lepas tu...

HUUAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

dan serentak..

uuuaarrrrgghhhkkk+HUUAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!



gegar kawasan hadapan zoo tuh.
cheng menjerit lepas burung tuh menjerit...dan kemudian mereka menjerit bersama-sama
muke cheng pucat gile..


tgn urut2 dada


6 comments:

Unknown said...

ahaha...
kalau uarrkkk + huarrgghhh
mesti dah jadi hulk dah tu..
boleh mati sakit jantung burung tu..

Butaseni@Wan Raja said...

haiya itu cheng belapa lia punya umur aa?

Kemat said...

kesian burung tu kene marah ngan mak bapak burung tusebab menakut2kan budak

Anonymous said...

orochi,
hahaha

butaseni,
harus hingusan lagi,,tapi aku rasa walopon tua..dia tetap mcm tuh

kemat,
hahaha..

Bunga Rampai said...

Hahahaha ... aiseymaannn ... ketawa lagi ...baru lepas ketawa entri PUK tu ...

artisticklytouch said...

amek kau, degil sangat!!!