Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, June 11, 2007

indah ..

sayu..

terasa sayu di hati..bila terdengar lagu ini..teringat kenangan dulu..waktu belajar..jujur ..zaman belajar ku tidak lah manis sehingga rasanya mahu tinggal di situ seratus tahun lagi..tapi teman,sahabat yang menemani perjalananku..mereka yang menyerikan perjalanan aku hari berganti hari...usik mengusik..gelak tawa..gossip ..banyak lagi..heh..

pemerah semangat..
tatkala diriku diselubungi jaring kekeliruan..
di kala putus asa menguasai diri..
kata-kata mereka..mampu membuatkan diri ini tersenyum

jarang diriku mahu mengingatkan kenangan dahulu..bukan sifatku terikat dengan memori indah yang telah lepas di makan usia..

tapi entah untuk kali ini... :)


-bestfriend-kiroro-
Mou daijoubu shinpai nai to nakisou na watashi no soba de
Itsumo kawaranai egao de sasayaite kureta
Mada mada mada yareru yo datte itsu demo kagayaiteru
Toki ni wa isogisugite miushinau koto mo aru yo shikatanai
Zutto mimamotte iru karatte egao de
Itsumo no you ni dakishimeta
Anata no egao ni nando tasukerareta darou
Arigatou arigatou best friend
Konna ni takusan no shiawase kanjiru toki wa shunkan de
Koko ni iru subete no nakama kara saikou no purezento
Mada mada mada yareru yo datte itsu demo minna soba ni iru
Kitto ima koko de yari togerareru koto sonna koto mo chikara ni kawaru
Zutto mimamotte iru karatte egao de
Itsumo no you ni dakishimeta
Minna no egao ni nando tasukerareta darou
Arigatou arigatou best friend
Toki ni wa isogisugite miushinau koto mo aru yo shikatanai
Zutto mimamotte iru karatte egao deItsumo no you ni dakishimeta
Anata no egao ni nando tasukerareta darou
Arigatou arigatou best friend best friend
Zutto zutto zutto best friend

15 comments:

Butaseni@Wan Raja said...

air mata aku bertakung........
aku pulak teringat lagu Queen-friends will be friends.

Anonymous said...

butaseni,
em teringat pada kenangan dahulu blh membuatkan kita menangis..em mungkin sebab itu aku tak mahu terikat dgn kenangan..:)

lagu yg kamu sebutkan tu..ade seorang kawan aku penah menyanyikannya..dan..em..aku menangis..terharu

Anonymous said...

butaseni,
lagu yang menyentuh..friends forever..

hitomi said...

zaman sekolah adalah zaman terindah...uhuk, aku pon rindu dgn bestfriend2 aku time di U dulu...

Petiais said...

hitomi,
:)..kadang2 kawan menyakitkan hati tapi kawan jugak yang menyerikan

Bunga Rampai said...

Tak dapat nafikan, zaman kanak-kanak dan remaja paling indah. Sukar sekali melepaskan kenangan itu. Biarkan saja. Ia bagaikan guru.

Aduuuh, tetiba saya sebak pulak!

Salam...

Petiais said...

bungarampai,
em.hari yang ditempuh menjadikan kita baik..lebih baik dari sebelumnya :)

Unknown said...

cet.. kengkawan lama aku telah menjadi musuh aku.. tu sebab aku meninggalkan kampung daun..

Anonymous said...

orochi,
haha siapa khianat sape ntah..ko tgk balik naruto episode dulu2 kalo nak tgk sape salah..ceh

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
blackpurple @ jowopinter said...

Kekadang aku sengaja tidak mahu mengingati masa-masa itu. Rasa syahdu yang amat dan tak sedar akan mengalirkan air mata............

Retrospektif itu memang menusuk jiwa...

Anonymous said...

bp,
em betul tu..agaknye sbb tu ade org tak suker terikat dgn benda lama..:)

Anonymous said...

bp,
em betul tu..agaknye sbb tu ade org tak suker terikat dgn benda lama..:)

13may said...

wah! blues nampak:D

Anonymous said...

13may,
sesekali blues ok gaks?! hehe