Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, June 15, 2007

aiseh..

aisehh...

aku tengok tv petang tu..kat belakang.. hampir maghrib aku pun bangun..berhasrat nak tutup sumer tingkap kat belakang tuh..bermula dengan tingkap belakang tv..
kriiukk..(tingkap keping kaca style org dulu ditutup pelan2)..tenaga yang aku guna tak cukup maka aku luruskan siku ku yang melintas atas tv.. tanpa aku sedar..
gedebuk..comel je bunyi nyer..aiseh..aku terlanggar gelas yang ade atas tv tu..mak aku yang letak..dlm tu berisi bunga ros 3 kuntum..oh.. ade air rupanye..aku ingat bunga saje..
bzzt!...tv aku terpadam..herk?!klam-kabut aku off tv..suis keliling tv..main suis..suasana bising bertukar sepi..aku masih lagi terpegun..erk.....alamak mati aku!!!

1 jam selepas itu...
aku masih tak tenteram...adik aku kebetulan ke belakang mencuci pinggan yang dia pakai.. lalu..

weh ..mcm maner yer
aper yang mcm mane?
tadik kan..org tertolak gelas atas tv tuh..
pastu?
dlm gelas tu ade air..tv terpadam
ha! hayup..nih nak kasi tau ayah
heh!jahatnyer nanti le org ckp ngan ayah sendiri

tiba2 ayah aku datang ke belakang..

haaa! ayah ! **** tumpah kan air kat tv ayah!tak leh pasang da
(cis kurang asam!) haah tadi nak tutup tingkap tgn berlaga dgn gelas tu ..tu tumpah tu..

bapak aku diam..(aku risau..alahai)pastu bapak aku pun...

ye ke?tumpah bhg mane?
(alahai baiknyer tanyer) erk bhg belakang tuh..
oh..tuh kejap lagi ok le
(huih lege dia tak marah)

emm.. (tgn bapak ku ligat menggapai gelas yang ade di rak pinggan bersebelahan dgn sinki)
ni ha cawan ni(sambil memegang gelas berbunga matahari yang anggun)
ayah terpecahkan satu smlm..ntah mcm mane blh terjatuh

oh ye ke?
...........

selepas bapak aku minum..dia pun ke depan semula..dan adik aku memandang aku dgn satu persoalan
..lalu

tiba2 sume org buat pengakuan






7 comments:

Unknown said...

abis la tv tu.. dah antar repair ker?

Anonymous said...

orochi,
hehe..dgn ketulusan hati aku...dan kemuliaan pengakuan aku pada bapakku...tiba2...petang tuh..

(tgn menekan button on kat tv lalu..)

SHINNNNGGG!!!tv terpasang!hahaha

Anonymous said...

orochi,
tv yg ukur pakai hasta lak tuh..kalo ukur pakai jengkal satu hal gak..haihh

tegezoot said...

tv tu jenama toshiba jugak ka?

Anonymous said...

haha family aku tak la taksub sgt ngan toshiba..haha

artisticklytouch said...

hiyaaarrrkkksss...satu lagi ninja nak ceroboh..ha ha aku pun nak buat pengakuan..

hari nih hari ahad..hari pengakuan sedunia

Anonymous said...

artisticklytouch,
fuihh name..hahaha..ye ngaku2..haha