Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, May 28, 2007

pindah

angkut barang dari kl ke **

penat
abg: mak ari nih kiter tak payah masak.kita suh along bawak makanan la dari rumah dia!(muke penat+malas)
mak:hah?ngaper pulak? nak suh dia bawak makanan?
abg:yer la.dah kawin pun takkan nak suh kite masak gak .(akak aku itu planning nak dtg umah lama itu)
mak:haaa???kite??????mak je yg masak.kamu mane ade
abg:hehe..haah mak..tak kisah le..tapi suh la along yg bawak mknan
akak4:haah beria je 'kite'.lain kali nak buat statement tuh pikir2 dulu

langgar
perjalanan makan ntah da jam ke berapa ke **.kitaorg naik van.sarat gile.ngan tv besar dabak+kotak2+ntah aper2 lagik.korang blh bayangkan le berat nyer van tuh.abg aku yg tadi tuh dok depan.bapak aku drive.aku dok blakang.mak pun.kusi belakang skali bapak aku da cabut sbb nak letak barang .so pendek kate.van aku sungguh sarat cam org ngandung lebih 9 bulan.huih.

kat traffic light..lampu merah..VROoom.... bapak aku brek pelan2.van berhenti.
GEDEBUK!aku toleh kat mak aku .lepas tuh aku ngan mak aku sama2 tgk belakang.aku ingat kot bonet terbukak tv tergolek-golek kat blakang.tapi aku tgk dah ade keta lain cium bontot van bapak aku.bapak aku pun kuar.yer ar sape tak baran.van yg tak bergerak pun kene langgar.besar plak tuh.itu pun tak cukup ke nak kasi nampak.

aku jenguk dari dlm.aku nampak bapak aku jenguk punggung van dia.mak aku dah jengul kepala ikut tingkap.aku nampak brother tu keluar.mulutnyer tersengih.takut barangkali.

yer muker bapak aku muker garang.dan beliau juge garang.tapi dia tak meletus mase tuh.abg aku pun keluar jugak g jenguk.mungkin risau bapak aku dibuli muda itu.zaman skarang katakan.bak kate ntah sape warga tua tidak dihormati oleh yg muda.aku tak leh keluar.tersekat dek kotak2.abg aku juge muker garang.genetik atok aku belah bapak aku.hushh.tak luper juge aku pun.hehe.

brother tuh cuak.makin besar sengih nyer.aku tau.makin besar cuak nyer.lalu spec itam di tgn di pakai ke matanya.huh.aku tau dia takut sgt sampai takut nak tgk mata bapak aku directly.sbb tuh dia nyorok sebalik spec dia tuh.

ayah:ngape ni?(bapak aku tgh makan kacang tanah sbnrnyer.kt tgn dia ade lagik kacang.dgn muker marah.mulut ngunyah.kat tgn ade bape biji kacang lagi.beliau menyoal brother tuh yg dlm 20+..cam brutal jer bapak aku..hehe)
brother:(aku dgr samar2)tak saya dah tekan brek tapi ...bla bla(aku tak dgr da)
ayah:khayal ke??(suaranya tegas lagi)
brother:maap yer pak cik.tak per yer pak cik
ayah:bla bla(selesai masuk balik van)

aku tgk brother tuh muke leh tahan.aku pun terpikir somethin.lalu aku jengul kepala ke belakang.berhasrat nak tgk saper duduk dekat tempat penumpang yg depan.samar2 aku nampak 2 wanita bertudung.sorang depan.sorang dok belakang perempuan yg depan tuh. ke2-2 nyer tunduk.menyorokkan muke.bile mata mereka berentap dgn mata aku.yer muke aku garang.mereka takut.familynyer barangkali.sib baik.kalo tak dah meletus.

skang couple .yg memandu pakwenyer.sebelah makwenyer.tgn merayap tempat lain. stereng dia biar auto.

tak lame lepas tuh..

mak:ngan sape tadi tuh ?
ayah:ntah tak nampak ade 2 org.kawannyer rasenyer
aku:(cis dah aku agak.sib baik van aku bukan angsa ke,enova ke,jenama AMW ke, jenama BINTANG BUCU 3 ke, mujur van classic.kalo tak.harus brother itu bersama2 temannyer mencangkung di jalan raya itu.)

4 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Pindah mana weh?

Kalau aku kena langgar macam tu pun 'hangin'.....

Anonymous said...

blackpurple,
tu rumah lame aku..slalu kitaorg g kl kitaorg dok ctu.tapi bapak aku nak sewakan so tuh yg angkut2 tuh..

oh yer
lepas tu

mamat itu memVROOOMM..dia dah malu..cepat2 dia potong van kitaorg

Unknown said...

owh, dah pindah keluar dari Kampung Daun, yer.. Nanti siap la ANBU carik ko...

Anonymous said...

orochi,
oh..ANBU lembik.no hal.topeng je beria..ngan org tua pun leh kene bantai..hehe