Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, December 27, 2010

was a draft 2


play classic



Kalau nak shopping tempat orang, jangan susah payah convert duit kita, jenuh la. Barang diaorang memang agak murah-murah. Pegi jalan-jalan kat kedai-kedai sana, haih kesian bapak aku, mesti kepala dia tak henti-henti convert duit. Kalau anak berbudi macam aku(eh?) mintak tu berpikir-pikir la jugak, kalau abang aku, takde pikir-pikir hatta sekali pun.

Window shopping

Jalan-jalan, sekali masuk kedai kasut yang brand kayu hoki, brand calar tiga, brand harimau bintang ada semua harga rendah. Woho, rambang mata abang aku. Dia tanya aku, kasut mana paling cun. Dah dia tanya, aku jawab je la, pop sekali taste kitaorang sama. Aku suggest, tapi aku lupa tengok price tag. Harga dia pun wohooo, kalau convert la. Dia mintak mak aku, tapi mak aku macam tak approve,maka gundah la balik dengan tangan kosong.

Terkenang-kenang sampai balik. Ye la dah masuk kedai kawasan jual cadar-cadar cakap pasal kasut tu, masuk kedai runcit di kelilingi makanan pun cakap pasal kasut tu, berjalan balik ke rumah yang ambil masa hampir 40 minit jalan lenggang pun dok puji-puji kasut tu. Kat rumah abang aku dok pikir lagi macam mana nak pujuk mak aku nak kasi dia beli kasut tu. Entah macam mana dia pujuk, sekali mak aku bagi. Dah approve, terus ambik duit siap-siap nak pegi beli, sebab esoknya kitaorang dah nak balik.

‘jom!’

Aku teman la dia, kitaorang berlari gila-gila. Abang aku risau ada orang lain ambik kasut tu. Lari dengan penuh kegembiraan, walau bukan kasut aku, tapi tengok dia lari dengan muka seronok aku pun rasa jugak seronok tu. Seronok lari-lari dalam udara dingin.

Tiba-tiba aku teringat zaman kecik-kecik dulu, kitaorang berlari-lari balik rumah korek segala duit syilling nak beli komik dragon ball. Sebab tiba-tiba anak tokey kedai pak engku dekat rumah buat jualan komik 2nd hand. Dia jual semua episod lama yang dah tak jual kat kedai. Takut orang lain beli, kelam kabut aku dengan abang aku selongkar duit syilling nak pegi beli. Setiap hari mengulang ke kedai tu nak beli komik tu.

Sampai lengkap komik dragon ball, episod 1-episod 49.


6 comments:

artisticklytouch said...

so dapat tak kasut girang tu?

Petiais said...

artisticklytouch,
huihh mesti la dapatt :p

along said...

apekah sudahnya nasib komik2 itu sume...teringat mak ngamuk2 suem dok bace komik :D

petiais said...

along,
mula2 mak sorok separuh, tapi bancik jumpa.
pastu pegi susun semula kat rak, dari 1-49. tak lama lepas tu sedar2je 1-49 hilang semuanya(rasanya mak bagi orang). takde sisa pun :))

cik zam said...

rindu jua dkt kedai itu..area lidl kan?

errr bkn dah bakar ke komik tuh? hahaha

petiais said...

huh, bakar ke? rasanya dah check tempat bakar masa tu, memang takde