Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, May 01, 2006

tak per..

aku seorang yg penakut dan kalut..

aku jadi panik kalut impuls aku berterabur dlm otak aku kalau org yg aku kenal accident...dan aku nampak accident tu serta menunggu...

motor terbaring di tepi jalan
baru-baru ni..
eeeiiiiiiikkkkkkk!!!bunyi brek ditekan sekuat hati dpt didgr..kami bertige (aku/iparku/kakakku) di dpn gegas keluar..aku mula panik walaupun aku tak tau sape..sedang aku pakai selipar terkedek2 aku nampak motor ayah aku terbaring tepi jalan..HERK!abang aku!aku panik..aku jerit name abg aku..aku lari laju gile..sbb panik gile..aku sampai tepi jln besar aku tgk abg aku berdiri tegak ..ah lege..dan aku dgr dia jerit"ANGKAT LA ANGKAT LA CEPAT"...aku lihat 'dia' terkulai' dan org keliling papah ke tepi..

bukan abg
ye mmg ramai ade disitu tapi semua org hanya menolong melihat..kemudian aku patah balik mendptkan camera sambil aku lari ke rumah aku jerit bukan abg aku kpd mak dan akak2 ku yg baru nak kuar.. kurang panik tetapi kemudian aku menjerit..kawan dia..kawan dia acident mak..ya kami semua panik balik...mak aku pergi mendail namun mak batalkan hasrat tu..kata mak ambulances lembab..lekas2 mak menyuruh akak ku yg tua pandu kereta utk bawa ke hospital kawan abg aku....sampai di tepi jalan aku lihat 'dia' dah dibawa oleh van dan mak aku meminta supaya dia blh mengikut skali..

gambar
setelah dia dibawa pergi..bising sane-sini..yg terlibat..motor,kereta dan kereta...kereta dan kereta bising sama sendiri..melihatkan kami yg menangkap gambar sane-sini mereka turut mengikut kami menangkap gambar...tetapi tgh2 kami (aku dan akak2 ku yg menunggu di situ yg lain pergi ke hosp.)kami di situ utk menjaga motor 'dia' di seberang sane..tetapi motor ayah aku yg mendpt perhatian padahal abg aku tak terbabit langsung..kami gelakkan ketidaklogikan mereka..kereta,kereta..

diam
kereta sudah pergi buat report..kereta satu lagi dtg kepada kami dan menyalah kan 'dia' dgn berkata kesalahan 'dia' kepada kami..tapi kami diam..yer lah kami tak tahu apa2..nak ckp apa?..tapi seperti kami yg bersalah di situ..dan kami yg menghadapi tekanan di situ berhubung dgn org di hospital dan menyuruh org di sana membuat laporan kerana akak ku yg dah berpengalaman berkata lebih baik semua berjumpa skali ..kata mereka..TAK PER TAK PER KEJAP LAGI BUAT..OH POLIS DAH ADE DI SINI..aku dan akak2ku tak tahu adakah kami patut malu dgn kekalutan kami atau org di sana yg perlu mempanikkan diri?

2 kali
aku dah hadapi itu dua kali..ayah aku dulu..sekali..tpi aku tak tgk accident tuh ..sbb dia ayah aku jadi aku sgt panik pucat speechless..akak aku pun..

tak sanggup lagi

14 comments:

Anonymous said...

aku pernah melihat sendiri eksiden real depan mata.
dan pemuda itu, nyawa nyawa ikan
dan melalui biokrasi 999
dan pemuda itu tidak dapat diselamatkan
didepanku

Petiais said...

ron97,
apa kamu ade rasa insaf tak lepas tu..tgk org tu mati..aku ade gak

blackpurple @ jowopinter said...

Sepanjang bergelar pemandu ni banyak kali jugak tengok fatal accident depan mata... yang otak bersepai pun ada..

Masa tenguk tu semua orang takut dan insaf, 1-2 minggu lepas tu..hilang keinsafan...benarlah manusia ni mudah lupa...!

Petiais said...

blackpurple,
tuh ar..tapi ..kalau bygkan balik ..terase balik insaf tuh

Sir Mute Key Chicks said...

haku bernah sengok pember haku heksidensi.beruk hoo..hacam lak plua hisi berut haku..huweeekkk

kasutVINCCI said...

dlm masa sebilan kv menyaksikan 2 accident di depan mata sendiri. Dua2 kes motor langgar bontot kereta. Pembonceng melayang layang diudara. La ni kalau naik kete cepat sgt kus semangat kalau tgk org bwak kete motor sesuka hati.

Petiais said...

semut,
hau hat hane hase hu?alhamdulillah hau helamat ..hau ngandung he?

kasutvincci,
tu ler pasal akak aku pun takut kalao bawa keta dikelilingi mat moto..risau terlanggar..mat moto lak tak risau langsung

Sir Mute Key Chicks said...

hauhauhau.hahu hehaki hak hanghung hwathe?hahe hau hinhat hahu hahe hua hahat hehamin?ha?

Anonymous said...

petiais, semut
sudahlah saya kurang faham dengan cerita petiais, baca komen semut, lagi memeningkan. cet! semut.

ps: saya pernah eksiden dengan memusingkan badan bas (40 penumpang) 180 darjah. anda akan kata saya tipu, tapi sumpah! saya tak tipu

Unknown said...

pagi tadi sebelum pegi keje... aku dapati salah seekor kucing aku mati eksiden. kena langgar lari... hu hu hu... hahu hebumu huhing tu hepan humah hahu...

Unknown said...

kawan aku penah langgar kaki belakang kucing. kucing tu sempat hidup sebelum mati betul2 depan pintu umah. ada muntah2 dan kaki yang dah berulat sbb infeksi.

OooOoooOo..

Petiais said...

sleepless,
tu lah anak muda skang ..lesen kapal terbang hanya utk kapal terbang..hahah

semut,
hakhakhak hagus hagus hang holong hak heee..

gitartong,
begitulah bile org sewel bersembang..huahuahua

orochimaru,
horang2 hua hate hak helok hanam hucing hekat hengan humah hanti hene hambar hetir..

kelambu,
infeksi?hahaha abih tuh ko tgk jer la..bukan nak tolong tgk jer org tuh mati..

Sir Mute Key Chicks said...

nakpe,nakpe,nanti aq'u nanggar noto nau nulak.nananana

*emoticom biol dengan mata berpusing-pusing serta bintang di atas kepala*

zwitterion said...

arwah abang pn accident maut gak. memang beri impak yg mendalam...sy ambik masa setahun, kalau nak melintas jalan, mesti rasa takut yg amat sangat..fobia