Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, April 28, 2006

majmuk?!

bahasa

pegi pasar dgn akak aku..dia pilih lepas tuh peluk tubuh tak nak pegang..busuk stereng nanti kater nyer..pastu dia suh mak cik cina tuh ambikkan..mak cik cina tuh muker berkerut sok sek2x ngan partner dia dlm bahse cine ..akak aku sengih sengsorang...

aku:naper
akak:dia kater angah ngengada tak nak pegang ikan
aku:hehe(akak aku paham bahse cine)

duit

ayah aku kumpul duit lamer..zaman2 ayah aku belajar dulu..duit zmn perang pun ade..
mase tuh aku skolah..ayah aku hantar..

di kantin..
hm nak beli nih la..duit aku keluarkan..aduhai tak cukup...10 sen...ayah aku terbagi duit singapore 1 ....HUH ayah aku tak penah tgk dia bagi apa..seluk..bagi..aku plak..terima ..seluk..

negara

akak aku cerita time kat dapur ngan mak aku ngan mak cik aku..akak aku dok sebelah mak aku
..pastu mak cik aku rasa sempit skit..

makcik:cer gerak skit p***** kamu tuh
akak/mak:HAH?!(muke masing2 terkezut..lame..tapi ke tepi jugak)
makcik:napernyer?
akak/mak:hm tak de per

mlmnyer..

makcik:oooo itu maknanyer punggung ..kat sini kite kate mcm tu(lepas mak aku explain)
akak/mak:hahahahaha

*tak usah la kamu tanya aper bende tuh..nak tau tanyer org singapore muahaha..
oh yer setelah blh berfikir ..selepas pegi s'pore mulut kami adik bradik tak kisah dah nak sebut
binatang babi..kami tidak ada niat mencarut hnya menyebut nyer seperti kucing..kalao tidak
mesti biler nak sebut tuh frekuensi perkataan tuh tibe2 jatuh jadi rendah..muahaha..

*di m'sia.menyebut itu mengundang salah faham..

bangsa

akak ku..
org:kamu kacuk india yer?
akak:(muaha sampai hati org nih)(akak ku mata bulat tapi tak lah gelap rasanya)

abgku...
makcik:kamu nampak mcm org jepun la
abgku:tersipu2 malu
kitaorg:eleh prasan abih ar tuh

akakku..
mak:lang kamu dulu kekecik mcm anak cina ..ade jugak cina yg ngintai dia

*org mmg nampak typical muker melayu ker?(prasan nak kacuk jugak.. pigi da)

12 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Aku simpulkan la semuanya:
bahasa wajah bangsa tapi bangsa tak semestinya wajah bahasa..
apa-apalah.

ps: aku jawa tapi muka macam pan asia...ha ha ha...

kunci hilang said...

dan ada suatu tempat, kamu jangan sesekali menyebut mangkuk atau cincin.

Tempat saya.

Petiais said...

blackpurple,
muke PAN ASIA?ini tidak adil
muahaha nak jugak..

kuncihilang,
abih kalau nak mkn bubur nak mintak mangkuk camne le agaknye..daku byg kan..

mak cik kasi pinggan yg debab2 tuh ala adik bradik pinggan..dia bukan pinggan tapi pinggan..tak paham?ala yg ade lekuk dlm tgh2..takpaham?susah sgt bak mangkuk le mak cik(dush!daku dihempuk)

Bunga Rampai said...

Salam. Saya kira dalam petiais pun majmuk ... macam-macam ada, kan? :)

Petiais said...

bungarampai,
muahaha begitu la nampak nye

Bunga Rampai said...

Aik, Toshiba? (mata terbeliak).
Yang terkantoi hari tu ke mana ya?

hehehe ...

BooK said...

globalisasai. bangsa pun dah bercampur-campur. tu tak boleh nak elak la. macam aku.
france + greek = freak?
iceland + cuba = icecube?
holand + philipino = holopino?

Petiais said...

bungarampai,
oh toshiba nama yg kudpt dari semut..hoho

book,
ceh ..kahkahkah..

Unknown said...

bur** di bahagian utara semenanjung maknanya kemaluan wanita. sejenis ayat carutan.

tapi di tgh dn selatan semenanjung maknanya punggung.

:)

Petiais said...

kelambu,
baru daku tau..tpi di tgh mahupun di selatan ..perkataan itu dijadikan bahasa memaki..muahaha

Anonymous said...

blek perasan.wahahahaha..

Anonymous said...

Best regards from NY! Budget rent a car sales in tucson az Ge whole house water filter fxhsc Mercedes benz diesel engines horsepower.bigwwworld.com direct email marketing Bald sports players http://www.movingcompany0.info Long island lasik surgery cost Chevrolet silverado seats Transcription earphones merchant accounts Granite kitchen counter top http://www.cashadvance2.info Selex 733 headset Celebrex + blood pressure Chilliwack minor baseball gmac car loan Reduction meridia