Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, April 07, 2006

aku?saya?

yer..saya bersembang dgn seorang teman..
teman lama..

dia seorang yg sopan ..setiap kalo berbual dgn dia..saya aku slalu keliru.keliru?!
ya saya keliru..dgn dia kadang2 terkeluar aku.ko...ah(saya menyengih naruto)saya memang begini..slalu selepas habis berbual saya akan memohon maaf dgn dia kalau ada terkeluar perkataan kasar tanpa saya sendiri sedar..alasan saya padanya..

mungkin saya bercampur dgn pelbagai jenis org baik?sopan?kasar?jahat?..ya semua pun saya ok..tapi tak pernah terpengaruh...aku tetap aku..

kononnya setiap kali dgn berlainan teman.kata ganti diri saya berubah..dan apabila itu berlaku kadang2 saya menggunakan semua kata ganti diri skaligus dgn teman ku ini..saya tidak bermaksud utk tamak..tapi dia ok je..dia sengih aku sengih..

*org kata

kalau org itu bahasakan diri dia saya.dia baik sopan dan byk lagik yg ok
kalau org itu bahasakan diri dia aku .nampak kasar kata seorang teman ku
tapi betul saya rasa mcm orang baik bila menggunakan saya.(sengih lagi tapi saya memang org baik.hehe)

*kemasukan saya ke blog ni.. saya menggunakan saya..setelah mengenal beberapa org yg menggunakan aku..maka saya berubah aku..pandangan saya mungkin 'aku' lebih mudah didekati ..atau lebih sempoi..ya lebih sempoi..hm..tapi naruto(versi melayu) guna saya..ya saya akan ikut jejak UZUMAKI NARUTO..hehe

23 comments:

Unknown said...

saya = aku.. ha ha ha... sama maksud kan?

blackpurple @ jowopinter said...

dalam blog aku lebih suka 'aku' sebab 'aku' itu memang aku... bukan engko..bukan kamu...bukan awak... hehehe

aku lebih mesra kot... saya bunyinya macam formal sangat...

Sir Mute Key Chicks said...

haha. aku? saya? kan senang cam aku.haha

'dia' terus..haha tak yah nak banyak songeh.

Sir Mute Key Chicks said...

BTW, bile ko ubah nama kat xplorer tuh jadik petiais toshiba?

Petiais said...

orochimaru,
saya=aku=watashi(betul ke)
ya ya sama hahaha

blackpurple,
haah toi toi toi aku bukan ko.. ko bukan aku saya bukan awk ..saya mmg formal tapi aku amatlah sempoi..hehe

semut,
ko memang mereng skit aku rasa kat dunia ko jer pakai 'dia' sbg kata ganti diri name ko..hahha
oh TOSHIBA sa ..tranformasi berlaku tanpa dijangka..dan kemungkinan akan berlaku lagi transformasi..hait

Petiais said...

semut,
ko baru abis tgk 179??hahaha lambat ar ko ni..hehehe

Anonymous said...

saya adalah saya. saya melanggar sebarang. tapi cuba memelihara adab sopan berbahasa.. haha!

KANAN TOLEH KIRI TOLEH
HABIS SISA LICIN SISA
BERSANTUN BOLEH BERADAB BOLEH
BERTIKAM BISA BERPERANG BISA

ewaahhh!

Petiais said...

gitartong,
jujurnya 'saya' tak paham, tapi 'aku' sejak tarikh kawin ko dah dekat nih ko dah byk merapu..bawa bertenang tarik nafas ..berlatih bersanding ..haha

Anonymous said...

hahaha! anda belum menjawab pantun saya.. bersanding? mengikut pengetahuan sedia ada saya. tidak sesukar mana. hanya duduk, senyum.. hahahahaha!

Petiais said...

gitartong,
(sebelum awk gelakkan pantun saya yg tak kene tuh bergolek2 ..saya tak tau maksud pantun first awak tuh..hehe)

kenduri kamu bukan sekarang,
otak mu mereng menakutkan tetamu,
beradap bersopan bertikam berperang,
apakah kebolehan menggunakan 'aku' yg dimaksudkan kamu?

selamat pengantin baru dari diriku,
maaflah saudara salam disampai bersama tgn yg kosong,
bermadah bukan dalam bidangku,
ampun dan maaf jika terpesong.
(tak tipu aku lurus)

makna tersirat,
tak dpt dilerai

Anonymous said...

bagi aku, org yg menggunakan 'saya' org yang tahu berhipokrit.

aku lebih suka guna 'aku & hang'. biar kasar. namun ia akan membuatkan org lain tahu, aku tak mahu formal.

kecualilah kalau majlis formal.

Petiais said...

ron97,
yeah kiter sependapat..aku pakai aku ko kiter ..hang tuh aku baru start gune..hehehe

Sir Mute Key Chicks said...

haha.
aku sembang ngan abang aku, aku hang aku hang.

bila aku tanya hang nak pi mana?

dia jawab.hang mana satu? hang tuah?hang jebat?hang lekir?hang lekiu?hang lekuk?

haha.aku jawab..kiwak loo.haha

Petiais said...

semut,
korang berdua mmg hampes..haah aku pun slalu bahasakan diri aku org..dan teman bicara aku akan kate HA?ORG MANER?YG ITU KER?..sungguh hampes teman ku itu

hamka said...

aku di alam nyata bila jumpa perempuan cakap 'saya' he3

BooK said...

peti ais:
kau mmg tak tetap pendirian!
ahaha
aku pun ramai member
dan stiap sorang mereka berbeza ganti nama
tp aku ingat sume tu!
ahahaha

Petiais said...

hamka,
kau memang..

book,
hehe otak aku dah overload jadik terkuar sumer dlm satu masa..hehe

kasutVINCCI said...

petias, salam kenal.Tak kisah la aku ke saya ke kawe ke. Janji maksud yg nak diluahkan tu org faham.;)
Kv pun kadang2 tersasul jugak.Bahasakan saya, tetiba terkeluar aku.Pas tu tersengih sorang2.Cam saiko pulak.

Sir Mute Key Chicks said...

haha.
yer ker kasut?

weh esbok jenama toshiba,
satu hari, aku, saya, ambo, kawe, den, gua, kamek, che, kite, orang, pegi gunung jerai.buat aper?buat tak tau jer beb.haha...sasuke~kun.(ikut nada sakura waktu dia tgh jaga naruto n sasuke yang pengsan masa dalam hutan kematian)

Petiais said...

kasutvincci,
hehe ..same ar kiter..haha..ko sengih aku pun sengih gak kawan aku pun sengih gak haha..

semut,
haha ...sakura jaga naruto ngan sasuke dlm hutan mase exam kedua kan??..hm episod 35 kot..

cik puan daun said...

aku menggunakan 'saya' bila MARAH. Tapi kalau dibiasakan ok je berbahasa 'saya' ni. Ikut atas orang la.. :)

Petiais said...

daun,
akan saya adaptasikan pandangan anda itu ke otak ku..hehe..

Anonymous said...

Keep up the good work »