Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, April 19, 2006

demam

aku bace sesuatu org nih demam dan dia kasi tau sumer org..bagi aku..hek eleh kecoh je..hehe

aku :poyo je ..baru demam skit..daa heboh

ngah:haah tu la pasal

aku : pikir2 balikkan..hm..dah lama org tak demam..
(ade bunyi keraguan skit)...

ngah: haha..tu la pasal..ngah pun..(dedua gelak)

aku :hm..tu ar..bukan la nak mintak sakit..ta..tapi sesekali aper salahnye kan..hehe

ngah:haah ..teringin gak blh ambik mc..haha

*last aku demam ..3 taun lepas..teruk jugak aku demam..2 minggu berturut..fuh..aku selagi blh nak elak sakit ..sbb aku tak penah suke dgn ubat..kene paksa..tapi kalo sekali lagi aku demam pun apa salahnye kan??hehe

teringat dulu (masa umur 6 tahun kot)

doc:adik demam la..

aku:(senyap)....

doc: adik nak mkn ubat ape?ubat cair ke biji?

aku:aa..(baru nak bukak mulut nak jwb doc sampuk)

doc:alah doktor bagi ubat biji le kan?adik pun dah besar(dia sengih)

aku:(benci tak sempat jwb ..sendiri tanya sendiri jawab..aku nak ubat cair warna-warni)

14 comments:

Sir Mute Key Chicks said...

kau suka ubat cair warna-warni tuh? aku tak suka. aku lagi suka ubat biji yang juga banyak kaler. kumpul banyak-banyak, pastu telan sekali gos.haha.

p/s:aku rasa baik ko berdoa mintak sakit.betul.

Unknown said...

betul cakap semut. baik ko doa semoga ko sakit.. pastu boleh dapat mc. Utk pengetahuan ko, paling kurang sebulan 2 hari aku mc.. sbb aku selalu sakit... hik hik hik... (jgn kasi tau bos aku)

Petiais said...

semut,
ceh biji tuh aku slalunye akan muntah balik dia tak nak masuk lagipun pahit..doa?kehkeh sampai doa tuh dah beriye2 le plak..haha

orochimaru,
kau sakit buat2 ekk?..jgn risau aku tak kasi tau boss ko memandangkan aku pun tak tau encik mane le bos tu..haha

zwitterion said...

demam paling teruk masa ting. 5.ambik masa 2 minggu.itu kira demam 7 thn yg lepas. syukur aku sihat selalu..aku suka makan kortal kaler kuning masa kecik2 dl.manisnye!

blackpurple @ jowopinter said...

Aku paling anti kalau ada staf aku demam sikit jer tapi mengada-ngadanya yang lebih.......

hehehe

Sir Mute Key Chicks said...

aku suruh berdoa tu bukannya apa.
ustat aku pernah bagitau dulu, kalau kita tak didatangi oleh sakit,bermakna kita macam di'lupa'kan. kan ker sakit tuh mengurangkan dosa kita?haha

hamka said...

betul cakap semut tu..

kifarah...

zwitterion said...

tapi yg sengaja minta disakitkan sebab malas nak keje, itu lain ceghita no..

kunci hilang said...

mc! errrkk.. kat tempat kerja saya kalau tak datang kerja kerana demam pun kena ambil cuti tahun. Takde cuti sakit :(

Petiais said...

zwitterion,
hoho ..aku sokong ko ..apa ra semut ..

bp,
kau pun penah buat camtuh gak le tuh..

semut,
aku budak yg clumsy sangat jadik..sakit makit dah jadik kebiasaan cume aku tak nak le mintak sakit yg lagik teruk.hehe

hamka,
ye betul

kunci,
saya tak dpt nak komen pe pe le..memandangkan saya bukan boss company awak..haha

BooK said...

orochimaru-samaladen:
hihi. aku kasi tahu kat bos kau. hihi.

peti ais:
kau same cam adik aku ke? adik aku gayat. tak leh makan ubat biji. bila makan ubat biji. ibu aku kene ketuk ngn sudu. jadi serbuk. pastu campur air. aha. macam kordial sudahnye.

hitomi said...

bukan ka org yg sakit tu di sayangi Allah...sebab, masa kita sakit, tia la kita mengumpat, tia la kita buat benda2 yg memudaratkan minda dan fizikal kan...so, kurang la dosa kita ckit time sakit...hehhehe...betul ka tu???

Petiais said...

bukhairiramli,
haha..mak aku pun pecahkan tapi tak penyekkan sbb nanti lagi rasa pahit dia so mak aku belah kan kasi kecik so senang nak masuk..

ade penah skali aku sakit dada so ubat dia berlambak...pagi2 mak aku suh aku mkn..pastu dia tgk jer aku..aku ckp ngan dia ..TAU LE ORG MAKAN TAK YAH LER TGK MAK GI DEPAN LE..mak aku gi jer depan ..aku buanng ubat tuh ikut tingkap..HAHAHA

hitomi,
mmg ...time sakit tuh ler zikir tak henti2 nak nak time ulser mulut

Petiais said...

bagus la tu..:D