Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, May 12, 2006

duit

STATIONARY(aku dan abg aku)

ayah:kome nak beli aper ..lekas

pen - RM 0.80 x 6
pensel - RM 0.20 x 8
pemadam- RM 0.20x2

total - RM 7.40

-------------------------------------------

akak:korang nak aper cepat kak de belanja

pen -RM1.50x8 /RM1.80X4
pemadam-RM3.??
file -RM5.??
pensel mechanical(tiktik)-RM5.??x2

*dan byk lagi bende yg aku tak ingat

total -RM62.??

akak :korang nih..mentang2 kak de belanja gile melampau stationary jer 60 lebih..
kitaorg: hehehe

*sungguh beza rasanye pakai duit ayah dan duit org lain..kalau duit ayah.. aku serbe salah tapi duit org lain simpati pun tak de ..wahahahaha

17 comments:

BooK said...

benar sungguh kata2 mu ini. aku pernah abih kan rm14 duit seorg awek. semate2 membeli yong tau foo. baru die tau. nak sgt blanje aku.

Unknown said...

kejam.. kau sangat kejam.. ha ha ha.. bila lagi orang nak belanja kan? sapu la sampai habis...

Petiais said...

book,
wahaha betul la tuh..fuh sian awek tuh..ok ar tuh kalo aku mau 20+ yong tau fu saje..hehe

orochimaru,
yer aku mmg kejam...wahahaha..sapu mari kiter sapu ramai2..wahaha

blackpurple @ jowopinter said...

kalau duit sendiri macamana pulak? hehehe

Petiais said...

blackpurple,
hehe..diri ini tak pegang duit sendiri lagi ;> ..tapi melihatkan diri akak aku yg lagi sorang kemut giler ..abg aku pun dah start nak kemut..jadi aku tau akan watak aku yg akan terbntuk nanti setelah pegang duit sendiri..wahaha..

Bunga Rampai said...

Salam. Nakal:)

Sir Mute Key Chicks said...

banyak nyer beli stationary.kau nak bukak kedai stationary ek?haha

Anonymous said...

jahane abih jahane (lagu tok rimau)

Aku Bukan Bidadari said...

wahh..nasib baik aku tak ada adik macam kamu.. :)

kunci hilang said...

akak? kak de?
petiais ada kakak?

zwitterion said...

memang best mengepow orang lain..hehe

Anonymous said...

berani hang ambik banyak banyak dengan pemadam pun sampai RM3.
pahtu pensil tik tik pulak.
masa kuar ngan ayah.
nak kena lekuk?

Wirawan Terulung said...

sampai 6 batang ko beli pen tu...
ko nak wat per??? tulis surat chenta ker??
muahahah!!!!

p/s: sape suruh offer kan, bola tanggung....smash lar cukup!!!

tuan tanah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
tuan tanah said...

agaknya semua orang berpangkat adik memang suka 'pau' kakak diorang kot?
adik saya pun sama!

Anonymous said...

aku rasa,
kalau hari hari aku guna pensel tu
tulis balik entry ni dari hari di post
dah nak habis dah asahnya

Oi, Update!

Petiais said...

kepada semua org,

mmg best pau duit org kalau nak tau macam maner rase nyer cube2 le pau duit abg2 akak2 korang yg tak penah belanja korang..SYOK WOO