Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, July 23, 2010

Subuh

dah lama tak bersuai kenal. Tahun ni sebilik dengan orang lagi muda dari aku. Junior budak first year.

'akak bangun selalu pukul berapa ya :D?'
'ah? dalam pukul 6 mcm tu la.[diam] kenapa?'
':D nanti boleh tak akak tolong kejutkan saya subuh sekali eh'
'0_0 em insyaAllah. Alia pun kalau bangun kejutkan saya sekali ya'

Aku malu kalau 'adik' kejut 'akak'. Dulu2, ngan kawan sebaya sapa bangun dulu dia kejutkan yang lagi sorang. No hal la kan, takde keseganan menyinggah di situ. Malam tu tak tenang aku nak masuk tido. 'aku kene bangun dulu.aku kene bangun dulu.aku kene bangun dulu.' risau sangat alia kejut aku dulu esok, sampai tertido.

Esok subuh. TENET!TENET! Erk?!adus! beratnya kepala, pening usah kata. Ikut rasa nak baring kejap. Tapi kang kalau tertido, budak tu pulak yang kejut aku kang. Tak boleh, tak boleh. Terhuyung hayang aku keluar dari bilik nak pegi ambik air sembahyang.

Ego punya pasal, dinding korridor kiri kanan aku terlanggar2.


Ah. apalah sangat malu pada manusia-manusia yang ada kat korridor subuh tu dari malu kalau alia yang kejut aku.

2 comments:

izwah said...

hihi.. bagusla..
nnti kak yana ajak la adik alia solat subuh berjemaah plak..haha:)

petiais said...

kalau nak jemaah, kene gigih tolak almari laa :))

bilik tak semewah kolej 10 dulu la wa