Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, July 05, 2010

network key




1st stop- Kuala Krai
ko pegi mana weh?
kuala krai,asal
?
huhu itu tempat jin bertendang

hoho
(baca:rozi suka mistik2 nih)

kawan akak aku kawin, dia book kan tempat tido dekat Damar Inn. wOHO. Jangan pandang takde mata. Walau receptionist hanyalah seorang pakcik bersinglet yang tak mau tanggal loghat kelate dia, setiap bilik dia ada pasang plasma TV wo. Ada astro lagi. bayar 50 hengget je.

Kebetulan aku bawak laptop, tak salah mata aku ada ternampak sign wifi dekat entrance Damar Inn tu.

'Kakde, wifi kita boleh pakai ke?'
'Boleh la kan?'
'Network key nya?' (Kakde bertudung lagi masa tu, so dia pegi tanya)
'Network key nya kak tekay *********' (nak tau kene p nyewa sana ya)

walaweh , aku tak rasa dia tukar network key dia setiap hari?setiap minggu? bulan? tahun?

2nd stop- kota bharu


kat sini kakde dah siap call sutera inn. Sebabkan nama damar inn macam bunyi2 sutera inn, sampai KB kitaorg tinjau kedai kecik yang bertulis sutera inn. Payah benar rasanya mengintai, skali ha kau. BESAR RUPENYE SUTERA INN NI.


'kakde network key apa?' network key je yang ditanya memanjang. hahaha. sampai mak aku pun dah tahu network key tu apa (baca: mak aku x de basic knowledge pun pasal pc ). Kakde pun semangat call operator.

'Hello saya nak tanya, kalau nak pakai wifi kene charge ke?'
'-sepi-'
'Ha?! 35 ringgit?! subhanallahh'
'-sepi-'
'Ok lah, tak pe lah macam tu terima kasih'


mesti operator tu rasa macam nak insaf.


3rd stop- Kulim

Berhenti singgah di kulim, menziarahi anak kesayangan mak. Pantang diberitahu datang ziarah, ada je benda ntah apa2 dimintaknya. Dibuat2nya permintaan tu.

'Mak, bawakkan rambutan'

Kat kulim tido pulak kat kulim inn.
*Semalam aku ngingau aku datang semula kat Kulim inn, aku tengok kulim inn rupanya bangunan lama. Bangunan usang yang dah lama ditinggalkan. Jadi ari tu, siapa yang jaga kaunter hari tu? JENG JENG JENG! Misteri Nusantara ar plak. Tu la padahnya bila tekan info, channel 105 'suster ngesot' lalu tertido. Baru tengok info dah ngigau belum lagi tengok ceritanya.

'Kakde sini ada wifi eh?' sambil mulut menjuih pada sign wifi kat entrance dekat dengan kaunter penyambut tetamu. Kakde yang dah faham, seraya ke kaunter

'Pak cik. Sini ada wifi eh?'
'-sepi-err' mata pakcik tu dah melilau lilau
'ada eh wifi ?'
'err saya pun tak pasti, er pakai la laptop sendiri' kening aku da terangkat da bila dia suruh aku pakai laptop sendiri
'network key dia apa pak cik?'
'ha kamu pakai la yang kamu punya' ini memang terangkat kening aku, tak turun2 dah
'er, bukan, password nya apa?'
'password? kamu pakai password kamu le'



I want nobody nobody but you~ Photobucket

5 comments:

angah said...

siap subhanallah tuh.ceh

artisticklytouch said...

Subhanallah untuk pakcik

petiais said...

angah,
haha kakde mmg tak le bla

artisticklytouch,
ya memang comel pakcik.subhanallah.haha

angah said...

mentang2 la dkt kelantan.subhanallah bagai.kalo kat kl or teluk intan "hah???" "apa????" "mahalnyaaa!"

petiais said...

mcm problem eh comment box ni?

comment tak keluar