Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Saturday, July 17, 2010

Anchorwoman aka News No Onna


Jumpa jugak cerita ni. Maka? Dah setel tengok semua episod. MUAHAHA.

Cerita zaman sekolah dulu. Yang aku ingat setiap petang sabtu & ahad pukul 6 petang, cerita jepun mesti ada kat tv. Bersilih ganti cerita jepun. Tv berapa entah, aku pun tak ingat. Bebudak perempuan yang selalunya terkena penangan hebat.

Hari ni episod 4. Esok pegi sekolah, kecoh habis dengar bebudak ni ulang tayang cerita(pakai mulut la) episod 4 semalam. Aku sekolah perempuan, jadi kecoh dia tak tahu nak terang macam mana. Kalau yang pengawas kau akan nampak diaorang sekelompok berbaju kurung biru dan ada yang berskirt rancak bercerita dengan mata2 sekali terbeliak bercerita, excited dengan aktor jepun kacak. Padahal tengah bertugas. Tak lama lepas tu, datang ketua pengawas, 'Duty!Duty!' dengan muka tak berperasaan. Aku rasa dia sorang je dalam sekolah yang tak tengok tv.

Aku sampuk2 boleh la, kalau nak ulang tayang episod, skill kurang mantap sikit. Kawan2 aku sungguh meriah. Pernah sekali, aku baru je sampai sekolah. Dah ar gelabah sampai lambat(waktu tu aku prefect). Baru je senyap2 pegi letak beg lalu masuk bertugas, tiba-tiba tangan aku kena sentap. 'WEH WEH! KO TENGOK SEMALAM TAK?! TENGOK TAK?! EEII GERAM NYA AKUUU! RASA NAK TUMBUK2 MUKA POMPUAN TU!'. Ini ketua penolong ketua pengawas aku tau, dia pun manusia biasa. Emo emo dia pun, nasib dia tak perasan aku lambat masuk tugas, kuikuikui.

Pegi rombongan colmar tropical masa tingkatan 1. Dalam bas kat colmar tropical, tengah tunggu cikgu cikgi sampai ke bas, tiba2 pakcik driver 'ON' kan tv. Suasana bas yang riuh bertukar sepi. Kebetulan cerita anchor woman baru mula. Pukul 6 petang.

Pap!. Pakcik tu tukar channel.
OOOAAAA!!
HOWAAA!!
WAAA!!!! JANGANN!!
TUKAR BALIKKK!!
PAKCIKKK!!!

jangan main dengan api pakcik.

Satu yang aku suka, benda macam ni buat kau berkawan dengan siapa je tak kira warna kulit, tak kira pelat, asal isi cerita kau sama, korang boleh gelak2 bersembang sama. YANG PENTING KAU TAK BOLEH TINGGAL TONTON SETIAP EPISOD, kalau tak, esoknya kau akan terpinga2 tengok diaorg kecoh2. Kau nak sampuk tak bole kan?

Anchorwoman/News No Onna

Main Cast
Suzuki Honami
Takizawa Hideaki
Nagatsuka Kyozo
Fukikoshi Mitsuru
Fujiwara Norika
Nomura Hironobu

Year Aired: 1998 (Malaysia tahun 2001 kot tak salah aku)
Genre: Human Drama
Episodes: 11

Synopsis: Honami plays a newscaster, a tough pro who is capable of stonily reporting even her own husband's death in an traffic accident on air. The plot revolves around Honami's relationship with her late husband's teenage son who she is forced to take in. The show stars popular Kyozo Nagatsuka as the boy's lawyer and her romantic interest. The series also includes a lot of behind-the-scenes newsroom action and depicts the rivalry between the show's director and producer, who are locked in a constant debate over whether new and variety are, or should be, one and the same.

nak tengok? tapi kena gigih la sikit.

News No Onna

3 comments:

Bunga Rampai said...

Oh, mengimbau zaman sekolah dan cerita dulu-dulu!

Moga terus ceria...

Salam:

along said...

kenape ai cam taktau..uu..sungguh veteran maknenye ai mase tuh ...ai ingat cite moero attack je :D

Petiais said...

br,
ya sebab bila makin besar rasa macam tak cukup ruang nak tenang macam dulu

along,
ya anda veteran, 10 tahun kot jarak kita