Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, December 04, 2007

masuk kem



aku pegi atas permintaan org..katenye keje aku senang je..tgk mcm mane program berjalan dan tangkap gambar..

kem bebudak 4 ari..bebudak dari umur 8 sampai le 16
katenye aku dpt duduk chalet kalo pegi..

trbyg aku..chalet yg indah..hanya aku dan member ku sorang..yer bersuke ria

makanya..'DEAL!AKU PEGI!'

------------------------------------------------------------------
di hari kem..

aku diam..member ku juge..hm..lama kami terdiam dan berfikir..
WEH.
EM.
KO PIKIR APE YG AKU PIKIR?
(kami berpandangan)
UWAAA.MANE CHALETNYERRR??????

ah..indah khabar dari rupe..tak per..aku dah biasa terkene
-----------------------------------------------------------------

ops!..

bile aku bosan..dari aku duduk tgk depa buat aktiviti ..aku join depa..dan ade sorang budak nih menarik perhatian aku..ye..muke nye muke slumber..sgt slumber..tatkala org sibuk siapkan kerje yg disuruh..dia dgn lapangnya dan tanpa gundah gulana.. duduk santai melihat kawan2 barunya tungkus lumus buat keje..aku suke tgk muke budak tuh..umurnye 12..tapi aku tak tau kenapa...

ye!muke dia mcm muke member lame aku kat matrik!
aku bagitau member aku ..member aku pon ckp iye..dan lepas tu aku asyik peratikan dia..member aku kate..(hai ngan budak kecik pun hang nak intai ke?)..aku (ceh!)
maka aku decide nak intai namenye mase tgk aku dok tangkap gambar depa tgh colour bendera group masing2.puas aku nak intai name tagnye!lame..mate aku tertancap pade name tagnye..kabur..

tu le masalahnye..nak ngintai tapi tak pakai spec..tapi tak pe tu bukan penghalang..
ye aku nampak!
MUHAMMAD ZA'IM MUHAMMAD Z....

oo..zaim..aku dialog dlm ati je le..sibuk dia ngaler bendera tuh dgn perasaan malas tak terexplain..dia kutip botol watercolour buncho letak belakang dia..pastu kutip lagi warna lain..letak lagi...warna nye idak...

aku pun sambung balik tangkap gambar..aku lalu belakang budak tuh..lalu..
PAP!botol buncho tu tergolek kene sepak ngan aku..pantas aku terjerit

ZAIMM!!(herk?!)
budak tuh terkejut aku jerit name dia.cepat dia pusing belakang tgk aku yg tgh terbongkok keras dari atas ke bawah.terkejut barangkali.sbb aku tau name nye.padahal berckp pun tak pernah.

---------------------------------------------------------------

shin chan junior..

keje aku duduk di tepi majlis dan tgk bebudak..diaorg nih buat keje kat atas lantai yg berlapik kain guni khemah yg besar bawah bumbung yg bertian 8.depa panggil nih dewan.tepi dewan nih ade sungai..cantik gileee.bersih.org tuh kate blh buat minum..tapi tak per la aku tak dahagakan lagi air sungai..

tgh aku duduk tgk depa buat keje..diaorg kene tangkap ape2 jenis binatang yg wujud kat sungai tuh..lepas tuh depa kene lepas kan balik..dan ade le satu group nih dia duduk berdekatan tempat aku ..

shinchan:abg kite kene lepaskan ikan nih ye?(merujuk pade ketua dia pade bekas ikan yg dia pegang)
budak 1:(seluk bekas ikan.nak pegang ikan kononnye)
shinchan:woi jgn le!kesian ar dia!
budak 1:(tak kisah.dia seluk jugak)
shinchan:JGN AR!!TGK DIA MENGELUPASS DA!!!(marah budak tu dgn yakinnya)

aku diam..hm..sesuatu..

ketua:umar bukan mengelupas.menggelupur.(mulut tersengih)

*group depa nih bercampur umur..umar (shin chan) tu umurnye 8.ketua nye 16.budak1 umurnye 11.
*aku sembang ngan sorang cikgu pengiring kat sini.umar tuh katenyer genius tapi tuh ar ayat tunggang tebalik kekadang. budak tuh umur 4 taun ngadap ensiklopedia.english ye harap maklum.

-------------------------------------------------------------

belanja?..

diaorg kene berjalan pegi ke satu tempat yg lagi tinggi..tapi tak ar sampai air terjun nye..so kire atas skit dari sungai kat kem..bawak depa..walaupun aku tak de keje.tapi aku risau gak tgk bebudak nih..tau ar bebudak..mcm tak penah tgk air..so aku sekor je yg ikut satu group budak laki nih sbb depa nak tempat lagi dlm katenye..kire nyer aku je yg jaga area depa mandi..pastu aku nampak member aku dari jauh dah ayun2 kan kopok lekor..

PERGH!sedappppp..aku pun pesan..
korang jaga diri..cikgu nak g sane jap!(depa panggil aku cikgu)

tak sampai lagi kat tempat kawan aku duduk..ade bebudak nih berjalan nak naik ke atas (nak beli makanan kot?)..aku gelar kawan aku A ar..

A:li depa mintak ko belanja.
aku:ha?(cepat aku toleh ke arah bebudak tuh.zaim pun ade.ceh nih lemah nih.ade budak aku suke tgk dlm 3 org tuh)

maka..

EM KORANG NAK MAKAN APE?
bebudak: HA!BETUL NAK BELANJA?
aku:YER LA.JOM

kat kedai..
cam biasa ar ..ade air,kopok lekor,nugget,sosej,dan seumpamanya..

aku:KORANG NAK APE?
bebudak aku tgk dah terkulat2..aku pun kutip satu2..sosej.ketam.nugget.sume serbe satu.budak2 nih tercengang..

hehe..aku suke tgk ekspresi mcm tuh..aku tambah lagi..
ZAIM ORDER KOPOK LEKOR 3 RINGGIT.
(satu 10 sen.)

bebudak:BIAR BENAR.BYK TUH.
aku:nak air ape?
bebudak:tak per ar.
aku: abg milo 2 .bandung 2

aku tgk muke bebudak nih da tak sabar nak makan.tak kisah duit abis.asal depa sronok suda

---------------------------------------------------------------


bersama yg bawak bebudak tuh..cikgu pengiring..umur sumer 40+.aku ngan member aku je cam ala2 remaja..ngan fasilitator..tapi pangkat aku ngan member ku kat kem tuh lagik tinggi dari cikgu pengiring..(hehehe..mulut tersengih)

6 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Nama pun kem budak-dudak. He he he.

Laaaa... ingatkan kau pun dah 40++ jugak. [ha ha ha. gurau weh...!]

Unknown said...

haha.. ko pun boleh join budak-budak tu..

Anonymous said...

bp,
aku 40??hahahaha..
(dush!)hahaha

orochi,
aku join ..siap ade tanye aku form bape tak leh bla..depa ckp bile aku dah start sembang ngan depa..tak nampak da budak u nye

zwitterion said...

hehe.
kem ni buat kat mane?

Anonymous said...

Bila pulak nak belanja kawan2 yg menceroboh blog ko nih???? Cakap awal2 keropok lekor tak main aarrr... :p

Anonymous said...

zwitt,
kem ni buat kat kay dOh

amy kama piah,
sbb tuh aku belanja bebudak,kopok lekor pun orait..hehe