Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Thursday, December 13, 2007

dari tempat jauh

kami ke situ ade tujuan..lame kami ke situ..
ade pak cik duduk situ..

mak cik aku hilang kejap
pak cik aku risau tak duduk diam
teleponnye cucunye sorang..

(bace nada baku ala2 bunyi melayu klasik skit)
pck:ha!nenek kau ke mana?
nana:ha mane nana tau(tempat dia bunyi bising2)
pck:kau kat mana tu?kerja ya?
nana:ha org kerja
pck:org?org mana?org kerja ka nana kerja?
nana:nana(dgn innocent)
pck:lepas tu kenapa kau bilang org kerja bukan nana kerja?

aku mendengar..haihh..blh tgh gelabah merepek2
(dia tgh marah sbnrnyer pastu cucu dia plak asak2 tanye nenek dia ke mane pade atuknye)

pck:kau tanya atuk.. nenek kau ke mana ya..eh kau dengar ya,dengar ya.sini ada berapa hospital.ada berapa?kau telepon satu satu kau tanye (name mak cik aku) ini org ada ka.

(dia perli cucu dia)

dari
Singapore

4 comments:

Anonymous said...

Kejadian ni kt singapore ka? pck tu siapa? Phua Chu Kang ka? Hahaha...

blackpurple @ jowopinter said...

Aku tak berapa faham sebenarnya cerita kau ni....

Anonymous said...

amy kama piah,
pck tuh pakcik..ko ade blog ke?

bp,
hehe..

Anonymous said...

Blog xde la bro. Aku apa pun takde. Harta, rupa, kedudukan - semua takde. Damn!!!