Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, December 18, 2007

Cerita:banyak


:jahat

puas buku hasil karya penulis itu aku tatap.tebal.lenguh pegang.
page 196.nombor 196.(aku sebut sekali lagi.menghafal muka surat yg aku berhenti.)
lalu bangkit dan bergerak ke dapur.tv ku buka.sambil berdiri 3 jengkal dari kaca tv.tgn aku ligat menukar-nukar siaran.
3.hm...(kedengaran bunyi tapak kaki emak ke dapur jugak)
2.(alamak ade forum!lekas aku menukar siaran )
1.(alamak dunia hari ini!!)
8.(fuhhh..)

-----------------------------------------------------------------------------------
:penyakit

aku byk mulut.kate teman rapat.
aku pendiam. kata org asing itu.

kalau ade cerita yg aku nak ceritakan .aku akan bercerita sampai tgn terawang2 ke udara.mengajuk memek org dlm cerita aku.mmg sangat bersemangat.
tapi..
kalau tgh aku bercerita ade org menganggu.mood aku terus..
POFF!!
hilang.sekelip mata.dan aku akan terus berhenti bercerita.
biarpun..
cerita itu hampir habis.akan ku kunci mulut menggunakan password yg tak akan ada org boleh membuka nya.aku akan senyap terus lepas tu.
org yg mendgr akan suruh aku sambung.tapi aku akan buat2 ade kerje penting walau pun tak de.

-----------------------------------------------------------------------------------
:dia aku

aku duduk temankan mak aku tgk tv.tak de keinginan nak tengok pun cerita tuh tapi..
tengok je la..
dia.hush.matang dari usia.umur baru berape.da jadi businesswoman.aku bebel kat mak.mak dgr je.
tapi aku.aku rase macam aku adalah budak berumur 15 yg terperangkap dlm badan seorang pelajar U.hm..
dia terlalu matang..atau..aku kebudak-budakan??

-----------------------------------------------------------------------------------
:bila

byk yg berlegar dlm kepala aku.
YA.
aku kene lekas online.kalau tidak.semua lebuh.
itulah yg selalu aku alami.cerita byk.tapi bile dah sign in.
HM MALAS PLAK.TAK PER LA.
lalu aku bukak youtube tgk naruto.

mak di sebelah aku tgk da berdengkur halus.
aku tgk jam.lagi 5 minit ,jam 2230.
tapi aku tengok cerita tuh mcm tak nak abis.
bape lame lagi citer nih?!(desis hati.aku jarang ngadap tv.jadik aku tak tau)
aku kene pantas.

MAK.O MAK.BANGUN MAK.BYK NYAMUK KAT LUAR NIH.MASUK BILIK MAK.
KE MAK NAK TGK LAGI CITER NIH?(aku berbasa-basi kononnye aku sanggup temankan mak lagi kalau mak nak tgk cerite tuh.tapi aku tau .mak mesti tak nak. sebab mak da ngantuk.ngantuk SANGAT!)

-----------------------------------------------------------------------------------
:merepek

kesan dari bacaan novel hasil karya penulis itu.watak selalu merasakan dia adalah makhluk asing yg lalu dibela emaknya.

dulu..
aku selalu kate.
ENTAH-ENTAH.AKU NI ANAK RAJA.DA BESAR NANTI BARU DIAORG JEMPUT AKU BALIK.(mulut aku tersengih panjang.sangat panjang)

tapi..
sekarang.aku sayang family aku.kalau iya pun aku nih anak raja tak akan aku pisah dengan family sekarang.

kawan aku suke usik.
mane tau tuh anak raja.ha kan senang idup ko.

aku dulu seronok ar dgr nak masuk royal family.
sekarang nih aku tak nak.byk sgt protokol.aku da la pelupe.mcm mampu nak hafal sume bende alah tu pun.

takpe biar tak kaya.
tapi bahagiya.

4 comments:

artisticklytouch said...

sudah kembali yer?

tegezoot said...

ko minat naruto? Aku pun! tapi bukan kipas susah mati la!

Anonymous said...

"matang dari usia.umur baru berape.da jadi businesswoman" - ni mesti cerita melayu nih. Takpun cerita hindustani. Takpun cerita jelatang - cerita paling masuk air;bukan aku yang kata...kawan aku yg kata...

Anonymous said...

artisticklytouch,
bile nye aku pegi?

tegezoot,
lame da la..orochi tau darjah kekipasansusahmati aku ngan naruto..muahaha

amy kama piah,
bukan citer tu la..itu air mata..itu je****** masuk air?..aku dgr gak abg aku bebel"CKP PASAL HADIS KONON.RAMBUT MERAH!"..aku sengih je le.