Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Thursday, December 18, 2008

petang tadi

sedang khusyuk mencari movie utk ditonton, bunyi kereta memasuki ruangan hadapan rumah bergema.

'pelanggan mak kot.'(mak aku stokis tett.apa kamu fikir?Gamat la)

aku buat dek, masih di sofa hijau.sebab mak aku ade ruangan dia sendiri utk urusannya.tanpa mengendahkan mak aku di luar menyambut tamu, tiba2 aku rasa mak aku dekat dgn ruangan aku dan duduk di sofa.cit.ingatkan pelanggan.kawan mak aku la.kelam kabut bangun, sbb tamu emak ade bawak anak lelaki?adik lelaki?.

mak:pergi panggil firah.(firah adik aku)
aku:huh?ha.(confuse)

di bilik.

firah bangun.mak suruh g depan.ade org datang.mak angkat ko kot?(aku dan kakak seorang lagi tak de mak angkat, yang lain semua ada mak angkat.tapi aku tak penah tgk mak angkat adik aku)

(firah dengan muka baru bangun tido.waktu petang ni.tgk aku blur2.lepas tuh pejam mata balik)


hoih!bangunla.mak suruh g depan.mak angkat ko.mak angkat koO!ade abg angkat ko gak, ke adik angkat ko?entah akak pun tak tau.(muka laki tuh boleh tahan tak pernah plak aku tau adik aku ade abang angkat hensem.hensem ke?boleh la tahan.adik aku tak pernah cite plak)

cepat la bangunnn.mak angkat ko kat depannnn.

10 minit kemudian..
di dapur.

firah: pandai la ko mak angkat.bukan la.kenal pun tak.

*kenapa aku teka mak angkat?entah?confident je.tepa hape

lepas tu aku gelak sorang2 depan kuali panas tak henti2

-------------------------------------------------------------------


lantai dapur aku sapu,lama aku berangan lepas tu baru terperasan sesuatu,baju aku comot.Aku sarung tudung style org indon pakai tuh,sarung je.

'Ya Allah, mesti dia ingat aku pembantu rumah.cit.cit.Patut la tadi takde gaya nak hulur salam. Orang hulur baru makcik tu nak hulur salam. Pulak tu.Mak bagi arahan panggil firah , memang macam Puan Besar bagi order, ya ampun malu den.'

-------------------------------------------------------------------

mak: *** mane airnya?(bertanya dari depan)
aku: ha.jap.

sebagai menebus maruah, aku pakai macho2.dulang ditatang.menjadi ar.

abang?adik? tgk aku mata terpaku.

tak tau ar plak kalau terdetik kat hati dia 'amboi org gaji ni, beria nya'

*nama samaran aku nama kampung,confirm dia ingat aku org gaji.

--------------------------------------------------------------------------------

track bottom koyak kat buku lali, t-shirt comot, tudung indon warna putih lip lap(tgn sorok bawah tudung sehingga terlanggar2 sofa depan tetamu mak sbb nak lari.keh3)

kamu ingat aku berhias.

seluar khakis, baju kemeja kotak2 lengan pjg , tudung hitam(kan dah kate,mane ade hias)


3 comments:

Ami said...

Dorg datang meminang ke?

pemikir lapuk said...

:)

Petiais said...

ami,
ha3, tak lah.misteri kan apsal dia nak jumpa adik aku je.org tu jual ubat

plapuk,
:)