Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Wednesday, December 10, 2008

awan biru

suram.ruangan penumpang disurami dgn cahaya oren dari penumpang yang belum tidur.tekun membaca.(aku?penonton tegar.semua movie pusing.)lagi pula.penumpang tidak ramai.ku bayangkan dari luar malaya airline.terbang nya malaya airline dengan perut yang tidak kenyang.suram.

kiri dan kanan.semua sudah terbuai ke alam sendiri.sedang tekun menonton dlm hati sudah terpasang niat(akak ni lalu nanti kena mintak!kene mintak!kene!mata masih tidak lepas dari screen)

juice?
hiak!(pantas tangan ku hulur utk mencapai.)
(akak cun bermekap di malam buta melihat aku)
(mata aku merah.bengkak.tak kupeduli kan dia.tgn lantas mencapai air.dia berlalu)

aku tonton cerita aksi.
tak ada org mati dlm keadaan tragik.
cuma aku sudah tonton 5 movie tanpa henti.
bercahayakan lampu oren.
mata pedih!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

waktu masih siang.kecoh semua orang.tatkala akak-akak cun mengedarkan makanan.makan waktu apa ya tu?.macam-macam bunyi.
bunyi plastik dikoyak.
scrambled eggs?
aluminum dibuka.
thank you.
meja yg terlipat dileraikan.
cofee or tea?
tayar troli bergolek2.

mata aku meliar kiri kanan.
'ah sarapan ku tak cukup sifat!'
(ligat otak dan mata bekerja mengesan apa yang tak cukup sambil mata menjeling pantas ke meja org sebelah)
'ah!crossaint!'
sebaik saja akak cun.eh bukan.abang cun lalu.
"abang!roti!rotiii!"
(kamu fikir aku jerit~(-_-").aku masih sopan lagi.aku tidak jerit.cuma mungkin agak dramatic sedikit dgn tgn kanan ku lurus sambil 5 jari ku beraksi seperti buzz lightyear menjerit nooooooo!!!!!!! sambil tangan kiri ku teguh mengenggam dulang makan ku.)
aku tak jerit crossaint sbb aku terlupa bagaimana mahu menyebut nya.dulu aku sebut.hasilnya kakakku gelak keji.

kesiannya dia tak dapat.kejap ya.
(aku lihat dia bawak plastik lutsinar.sambil dia menyepit keluar croissant.satu utk aku.satu utk kakak ku di kiri ku.masih berbaki 2 crossaint.)
ha.disebabkan adik dpt lambat.abg bagi lagi 1.
(habis bertuah ar konon.)
finally.aku satu kakak ku satu.
kami makan sampai kenyang.SANGAT!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

bangun.sembahyang.(mak mengintai dari celah seat depan ku)
ha?a orang bangun ni.(lantas bangun dari duduk ku utk ke tandas)

payah sungguh ambil wuduk di tandas.lama aku di tandas.selesai sahaja.aku keluar.
aiseh.terbatal.patah balik.ambik wuduk lagi.lama aku di tandas.selesai.dlm kepala.
'jaga wuduk.wuduk jgn la batal.jgn la batal'

selamat sampai di duduk ku.kakak ku pula pergi mengambil wuduknya.baru shaja ingin memulakan solat.juice?'ish abang cun ni.masa ni plak nak bagi juice.'
meja lipat sebelah aku buka.lalu menyambut huluran 2 air jus oren.
dush!aku tersentak.mulut maintain senyum.
jari manis ku terkena jari abang cun.jatuh hati? abang cun tak lah cun.
selesai ku letakkan air jus.
cit!aku berdecit seperti org di london selalu buat tatkala laluan mereka terhalang.atau seperti org temasik kalau mereka melanggar bahu kita seinchi.mungkin mereka2 ini ada masalah lidah.tapi aku berdecit kerana aku mahu berdecit.

kakak ku sampai di sisi.

"kak de semayang la dulu.jap kasi org keluar dulu."

4 comments:

Ami said...

Oren jus punya pasal, batal lagi wudhu'. btw, dari mana kemana tu? Buat haji ke?

Anonymous said...

ami,
buat haji mana mungkin tgk movie.zikir2.
haji insyaAllah tahun depan.AMINN

Unknown said...

uish.. jauh berjalan.. hehe..

Petiais said...

orochi,
alhamdulillah.
lama hilang,naruto cari kau semlm.