Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Friday, May 16, 2008

semalam.

aku masak makan petang semalam..akak aku yg ke-4 dtg ke dapur duduk di meja makan.muke baru selepas dicuci setelah tertido penat selepas bertungkus lumus buat kerja.dgn muka ngantuknya..

akak:buat apa
aku :emm(tgh memikirkan sesuatu bende yg sgt kontra dgn apa yg aku tgh buat..lame..)..masak..(setelah malas nak berfikir aku jawab yg betul aje)

dia perhatikan je aku buat keje aku...

hari nih hari apa?
hari khamis (menjawab sambil mata aku tak lepas dari tepungku)
HAH?! betul ke?ckp le yg betul!
ye la hari khamis la.
ckp le betul2
abis tuh nak org ckp apa.rabu??
kalau mcm tuh. ape buktinyer hari nih hari khamis??

buktinyaa..


esok hari jumaat.

muahahaha!!(aku gelak beria syok sendiri sambil menenyeh tepung menjadi bulat dgn senduk)


*akak-student math-cern yg byk je keje dia aku tgk tak penah abis.atau mungkin sbb dia pilih utk foya dulu depan tv dan kemudian baru abiskan kerje dia maka nampak macam tak penah abis.

7 comments:

Ami said...

Apa sebenarnya yang kamu sedang masak tu?

Anonymous said...

ami,
lempeng

Bunga Rampai said...

Hahaha, bijaknya petiais!

Lempeng pisang?

Salam :)

Butaseni@Wan Raja said...

kakak kau tolong makan ek?

Anonymous said...

bunga rampai,
tak jugak.lempeng tepung sahaja :)

butaseni,
kdg2 aku yg mcm tuh :D

Unknown said...

hahaha.. aku nak ketawa.. kreatif sungguh jawapan itu.

Petiais said...

orochi,
spontan dude..akak aku jebik hampeh lepas tu