Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Monday, March 03, 2014

Sapa lagi hensem


Zaman belajar dulu, katanya kalau tercakap benda serentak dengan kawan kau. Kau kene cepat-cepat tepuk kawan kau yang lagi sorang tu. Ada kata sapa tepuk cepat, dia kawin dulu. Lain tempat lain alasannya. Konsep aku dan sahabat lain pulak.

"Aku tepuk dulu maka suami aku esok lagi hensem dari suami kau."

Sehingga ke kerja pun masih aku amalkan lagi. Agak tak normal aku kira. Awal-awal bertepuk bertampar dengan office mate depa shock dengan culture aku(pendek kata culture shock). Wahaha. Sekarang usah kata lah, sampai kan berperang bermati-matian bertepuk tinggal tak bertampar je. Lol. Aku tepuk kau, kau tepuk aku.

"Aku tepuk kau lebih, hari ni jodoh aku lagi hensem dari jodoh kau." Gitu. Wahahaha.

Sampaikan aku balik kampung, geram je tapak tangan. Rasa nak tepuk-tepuk je adik-beradik aku. Tahan rasa je bila tercakap benda serentak dengan depa. Depa takpe lagi.

Dengan ayah pun bole terserentak, durhaka namanya kalau tertepuk mungkin bole tertampar lepas tu.



No comments: