Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Tuesday, October 27, 2009



Asas Pembangunan Keusahawanan.

tarikh - terjadi setiap sem sekali.jemputlah datang
tempat- kejadian di UM atau MU. universiti malaya/ Malaya University bukan universiti malaysia,bukan uni s-a-t-u-m-a-l-a-y-s-i-a, bukan manchester united. jangan salah tempat. diulangi. bukan manchester.

Sebenarnya aku kureng suka ingat benda ni. Sebab banyak benor salah faham.( Tapi salah faham itu alhamdulillah selesai perlahan2). Benda yang aku belajar dari kejadian. Jangan la kau beria-ria tiup 20 biji belon dengan oksigen yang kau ada. Membazir nikmat tuhan. Kalau kau tak pernah ada pengalaman CPR , kau tak payah la mengada nak mengembangkan belon, bukan, 20 biji belons.

Aku tiup belon. Hembus oksigen, kadang2 tertelan balik karbon dioksida aku sendiri. Esoknya diarrea berlaku. Apa kaitan? Aku pun tak pasti, yang pasti lepas diarrea, badan mengalami transformasi hingga darah aku mendidih. Ada la terpercik sikit keluar ikut hidung. Sikit je. Betul sikit je. Terkene baju je, bukan kasut. Demam extravaganza. Woohoo! Kau tiup belon hanya kerana mesin pam belon sangat lembab mengepam. *$^%&^*$^!@*$#.

Moral? As Sabarul Minal Imann.

Presentation.
Kalau kau rasa huduh malah tak payah buat pun takpe, ampunkanlah aku. Aku berapi bagaikan super saiya ke-4, tatkala membuat benda alah ni. Chakura yang lemah membuatkan daya kreativiti aku lumpuh.(alasan untuk kata kononnya aku sangat kreatif sebelum ini.)

Sebelum button play ditekan.

adi: gamba aku ada tak? gamba aku ada tak?
Sebelum present baru aku perasan. tak de sapa tgk apa aku buat. buatnya ada tersalah gamba? u nak cakap apa? hadoi. Hadooi mana nak letak muka kalau i letak gamba terlampau.

adi: gamba aku ada tak? gamba aku ada tak?

Aku sengih je. Excited betul dia nak tau. Sebenarnya aku lupa camana turutan gambar tu. Yelah, masa buat tu, serigala ekor 9 yang buat kan. Aku mana ingat.Hebat lah aku, tahu keinginan orang walaupun telepati lumpuh sebabkan ketiadaan chakura.

Lepas aku demam, berturutan member aku demam. Salah aku ke?
Tak mungkin.(diaorg pun tiup belon. wakaka. mesti diarrea tapi tak citer)

Salah belon laa kan. ^_^

4 comments:

SUNtek said...

mneade...awk sorg jer yg bersemangat smpi tercirit-cirit..hahahaha

petias said...

SUNtek,
ces, menjatuhkan maruah sungguh. cit cit

mynameisqiqi said...

haha. lawak~! i like this entry~ :P

Petiais said...

qiqi,
asal ko gelak, sure ko pun diarrea.

zeera,
aiyo. diarrea adalah perkataan berlapik. okayy