Tengah feeling-feeling ingat zaman haji 2011 walau skang dah 2014. Mentara ada umur berazam nak coretkan sampai abis. Tapi takde mood. Eh?! Ya Allah dah 2015! 2016? Fuh

Saturday, July 29, 2006

abg blur..

blur 1

aku:abg saya nak air kosong tak de ais dalam cawan yer..

3 minit kemudian..

abg blur: nah(sambil menghulur....ais yg dibungkus dalam plastik yg diikat rapi dgn tali rafia)
aku :herk?!

blur 2

hari tu akak yg masak burger cuti awal..pak cik mamak kat situ dah masakkan daging burger ..so saper nak buat sendiri ..dan bungkus sendiri dan aku nak burger..maka aku dan kawan aku pun buat sendiri...byk giler mayonis ngan sos kitaorg letak lebih dari burger special yg slalu akak tuh buat..hehehe..maka nak byr kitaorg gi ke kaunter..

member aku :abg kitoarg beli burger daging 2
abg blur :M 2.80
aku :huh?!bukan ke daging 1.20 jer?
abg blur :o burger daging..kalo ayam 1.40 ..jadi kalo daging 2.40
aku :kitaorg buat sendiri tak de diskaun ker?
member aku : haah bagi lar diskaun..
aku :kali tak de diskaun byr kitaorg gaji..ok ar tuh (sambil gelak berdekah ngan member aku..BERDEKAH!BERDEKAH!)
member aku: haah betui..bagi gaji
abg blur : o mmg de diskaun ..korang beli burger daging 2 jadi abg bagi diskaun RM 2.50
aku ngan member aku:HAH?? HARGA ASAL 2.40 DISKAUN 2.50 KAHKAHKAH
abg blur :eh?! eh?! silap?! silap?! aaa... jadi diskaun dia ...diskaun dia..(sambil dongak ke atas berpikir agaknyer tapi aku rase dia luper aper tujuan dia berpikir)

sudahnyer...
member aku:alah abg kitaorg byr 2 ringgit je ar
abg blur : a yelah yelah

blur 3

member aku beli roti 1.50 ..dia bayar kat abg blur 10.00..

abg blur:ade duit 50 sen syiling?
member aku: ade ade(hulur syiling kat abg tuh)
abg blur :nah(sambil menghulur duit not 5 ringgit , 1 ringgit kertas(2 keping) dan beberapa keping duit syiling cukup RM 1.50 termasuk syiling 50 sen yg baru kawan aku bagi..
member aku:????

4 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Huh...Memang sah betul2 blur la 'Abg Blur' tu......

Unknown said...

huh.. aku yang baca ni pun boleh jadi blur..

Petiais said...

bp,
wahaha pastu dia kene tukar ..keje kat dapur..kahkah aku rase sbb bos dia tak yakin dgn untung yg diterima kalo abg blur tu jadik cashier..

orochi,
tak per aku paham species blur mmg mcm tuh..hahaha

Anonymous said...

What a great site
» »